OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avida is a credit-market company under the supervision of Finansinspektionen. Avida offers financial solutions to businesses through invoice finance, collection and invoice administration. Avida also provide personal loans and a saving account covered by the state guarantee of deposits. Avida has around a 110 employees and has offices in Stockholm, Oslo and Helsinki.
Avida är ett kreditmarknadsbolag som sedan starten 1983 erbjuder finansiella lösningar och tjänster för privatpersoner och företag i främst Sverige, Norge och Finland men har även kunder i andra Europeiska länder såsom Danmark, Tyskland, Belgien, Polen, Estland. Vi är idag cirka 120 anställda, med huvudkontor i Stockholm samt filialer i Oslo och Helsingfors.
Vår Consumer Finance avdelning letar nu efter Kravhandläggare. Vill du arbeta i en bred roll nära våra kunder och med stora möjligheter att vara en del av och bygga vår verksamhet? Som Kravhandläggare kommer du att vara involverad i hela processen, från början till slut.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder ett intressant jobb hos ett spännande och dynamiskt företag! Du kommer att jobba i en glad miljö tillsammans med ett stort härligt gäng människor i en miljö präglad av entreprenörskap. Vi erbjuder också en chans att påverka och skapa nya vägar till din karriär i ett växande och ständigt utvecklande nordiskt företag. Som anställd hos oss erbjuds du en tillsvidareanställning med fast månadslön hos ett företag med konkurrenskraftiga löner och förmåner.
Vårt största fokus är att se till att nå ut till alla kunder som ligger efter med sina betalningar gällande lån och kredit. Vi jobbar mycket med utgående samtal och samtalsteknik.
Ansvarsområden
Några exempel på ansvarsområden:
• Hantera dagliga inkommande och utgående samtal
• Utgående samtal till kunder i krav via ring listor
• Hantera dagliga mail och post
• Bedöma och hantera betalningsplaner för kunder
• Strategisk planering av kravhantering
• Att aktivt påminna kunder som har förfallna betalningar
• Övriga backoffice-uppgifter
Vem är du?
Vi ser gärna att du har för tjänsten relevant utbildning eller tidigare arbetslivserfarenhet från finans- eller inkassosektorn. Vi förväntar oss att du har en positiv attityd och att du är kunnig inom kravhantering och kundtjänst. Det som är viktigast för oss är en stark och genuin önskan att lyckas och en aktiv arbetsmetod. Flytande svenska och goda kunskaper i engelska är obligatoriska. Goda kunskaper i Excel är ett stort plus. Vi kommer naturligtvis att utbilda och vägleda dig i början av ditt jobb. Vi ser gärna att du har kunskap inom lån och kredit produkter.
Om oss
Avida har i flera år tilldelats DI Gasell-utmärkelsen och vi fördjupar nu våra ambitioner ytterligare. Vi erbjuder en dynamisk och informell arbetsmiljö som uppmuntrar dig att påverka genom att engagera dig och bidra med dina idéer och lösningar. Vårt beslutsfattande är snabbt och våra kommunikationsstrukturer är okomplicerade. Vi erbjuder attraktiva arbetsförhållanden och goda självutvecklingsmöjligheter för en kandidat som är villig att växa med vårt företag. Vi värdesätter lagarbete, engagemang och ett eget driv.
Din ansökan
Vill du vara en del av vårt team? Skicka din ansökan så snart som möjligt, men senast den 3 oktober 2020. Detta är en tillsvidareanställning på heltid placerad vid huvudkontoret på Södermalm, Stockholm.
Inför en anställning genomför vi bakgrundskontroller så som kreditupplysning och begär ett utdrag från belastningsregistret.
Om du har frågor angående befattningen, vänligen kontakta Maria Talebi, Team Lead Pre-Collection e-post: maria.talebi@avida.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Zanetta Sjöberg
0856420145