Pre-Collection Officer

Pre-Collection Officer

Arbetsbeskrivning

Avida is a credit-market company under the supervision of Finansinspektionen. Avida offers financial solutions to businesses through invoice finance, collection and invoice administration. Avida also provide personal loans and a saving account covered by the state guarantee of deposits. Avida has around a 110 employees and has offices in Stockholm, Oslo and Helsinki.

Avida är ett kreditmarknadsbolag som erbjuder finansiella lösningar och tjänster för privatpersoner och företag i större delen av Norden och övriga Europa. Vi är en snabbt växande aktör på finansmarknaden och har fått ta emot utmärkelsen DI Gasell två år i rad, vilket bevisar att vi vet hur lönsam tillväxt skapas. Vi är idag cirka 120 anställda, med huvudkontor i centrala Stockholm samt filialer i Oslo och Helsingfors.

Kom och var med på vår tillväxtresa! Trivs du i en bred och kundnära roll där du får vara med och påverka privatekonomin och arbeta med tydliga processer avseende kravhandläggning? Vi på Avida Finans söker nu en ny kollega till vårt Pre-Collection team i Stockholm.

OM TJÄNSTEN

Som Pre-Collection Officer ingår du i ett team om 10 personer där dina åsikter och din prestation är viktig i teamets gemensamma utveckling och förbättringsarbete. Teamets huvudsakliga arbetsuppgift är att aktivt bearbeta och hjälpa kunder med betalningssvårigheter för att tillsammans komma fram till en hållbar lösning. Du kommer bland annat vara ansvarig för kunduppföljning, administration och kontakt med vår externa inkassobyrå i Sverige.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

• Hantera inkommande och utgående telefonsamtal och regelbunden mailkontakt med våra kunder för att följa upp kraven
• Hantera förberedelser för sanering för inkassering
• Uppföljning, prestanda och noggrann övervakning av resultat och leveranser
• Hantering av dödsbo, skuldavräkningar, tvister, uppsägningar, vårdnadshavare enligt förhandlingsprocesser
• Hantering av incidentrapportering och genomförande av interna kontroller

KVALIFIKATIONER OCH PROFIL

Vi ser det som krav att du:

• Har tidigare erfarenhet av kravhantering och inkasso eller motsvarande
• Talar och skriver svenska och engelska flytande
• Har en fullständig gymnasieutbildning
• God datorvana och goda kunskaper inom Excel

Vi söker dig som trivs i en roll med många kontaktytor och som klarar av att självständigt skapa lösningar i förhållande till de krav som ställs på verksamheten. Du har ett självklart kundfokus och gillar att leverera tydliga lösningar för våra kunder. Du är stresstålig och flexibel och har en given problemlösande förmåga och noggrannhet. Du har en hög kommunikationsförmåga med pedagogisk anda och motiveras av att arbeta gentemot uppsatta mål och drivs av kontinuerlig utveckling.

VI ERBJUDER DIG

Vi är ett bolag med en positiv och prestigelös arbetsmiljö där beslutsvägarna är korta och kommunikationsstrukturerna är okomplicerade. Hos oss får du frihet under ansvar och blir en del av vår gemenskap som är inkluderande och fylld med energi. Hos oss uppskattar initiativrikedom och engagemang och inom Avida spelar alla en lika stor och viktig roll i bolagets framgång. Vi gör Avidas resa tillsammans och på vägen kommer att vara omgiven av härliga kollegor en del av många roliga gemensamma aktiviteter.

PRAKTISK INFORMATION

Start: September 2021, alternativt med hänsyn till uppsägningstid
Omfattning: 100%
Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning tillämpas)
Placering: Södermalmsallén 36, 118 28 Stockholm
Arbetstider: Vardagar 08:00-17:00

Med anledning av nuvarande samhällssituation arbetar större delar av Avida remote/hemifrån och för denna roll gäller för närvarande detsamma. Dock under den initiala introduktionsfasen krävs det att du är fysiskt på kontoret under ett par veckors tid.

DIN ANSÖKAN

Är du intresserad av rollen hos oss? Varmt välkommen att skicka in din ansökan senast den 8 augusti 2021. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under augusti månad med hänsyn till semestertider. Vänligen notera att på grund av GDPR hanterar vi inte ansökningar via mail, utan endast via vårt rekryteringsverktyg. Erbjudanden från rekryterings- och konsultfirmor undanbedes.

För mer information kontakta gärna vår Team Lead Maria Talebi på maria.talebi@avida.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Zanetta Sjöberg
0856420145

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avida Finans AB (publ)
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juli 2021
  • Ansök senast: 8 augusti 2021

Besöksadress

Södermalmsallén 36
None

Postadress

Södermalmsallén 36
Stockholm, 11828

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

Kravanalytiker

Kravanalytiker

20 november 2024

Kravanalytiker

Kravanalytiker

20 november 2024