OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Avida är en snabbt växande aktör på finansmarknaden. Som ett bevis på att vi lyckas förena tillväxt och lönsamhet har vi fått motta utmärkelsen DI Gasell tre år i rad och fyra gånger totalt, vilket gör oss till Mästergasell. Vårt mål är att bli branschledande och dit når vi genom att ha de nöjdaste kunderna och de stoltaste medarbetarna. Nöjda kunder som vi får genom innovativt tänkande, tekniskt kunnande i framkant, samt stolta, engagerade, kompetenta och erfarna medarbetare. Vi är på stark frammarsch och just nu söker vi efter fler kollegor. På Avida tror vi på ett stöttande ledarskap och på att ge alla rätt förutsättningar att lyckas och utvecklas. Vi tror på transparens och öppenhet och vi erbjuder en stark laganda där vi hjälper varandra och lyckas tillsammans. Vi är idag cirka 140 anställda, med huvudkontor i centrala Stockholm samt filialer i Oslo och Helsingfors.
Pre-Collection Officer till Avida
Trivs du i en bred och kundfokuserad roll där du får arbeta med tydliga processer avseende kravhandläggning i en framåtlutad och engagerad organisation? Avida söker nu en ny kollega till deras Pre-Collection team i Stockholm.
Om tjänsten
Som Pre-Collection Officer ingår du i ett team om 10 personer där dina åsikter och din prestation är viktig i teamets gemensamma utveckling och förbättringsarbete. Teamets huvudsakliga arbetsuppgift är att aktivt bearbeta och hjälpa kunder med betalningssvårigheter för att tillsammans komma fram till en hållbar lösning. Du kommer bland annat vara ansvarig för kunduppföljning, administration och kontakt med vår externa inkassobyrå i Sverige.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
Hantera inkommande och utgående telefonsamtal och regelbunden mailkontakt med våra kunder
Hantera förberedelser för sanering för inkassering
Uppföljning, prestanda och noggrann övervakning av resultat och leveranser
Hantering av dödsbo, skuldavräkningar, tvister, uppsägningar, vårdnadshavare enligt förhandlingsprocesser
Samarbete med olika myndigheter och institutioner
Hantering av incidentrapportering och genomförande av interna kontroller
Kvalifikationer och profil
Vi ser det som krav att du:
Talar och skriver svenska och engelska flytande. Det är även meriterande om du kan finska eller norska
Tidigare erfarenhet av kundkontakt
Har en fullständig gymnasieutbildning
God datorvana och goda kunskaper inom Excel
Tidigare erfarenhet av kravhantering, inkasso eller finans är meriterande men ej ett krav.
Vi söker dig som trivs i en roll med många kontaktytor och med telefonen som ditt främsta arbetsredskap. Du har en hög arbetsmoral och klarar av att självständigt skapa lösningar i förhållande till de krav som ställs på verksamheten. Du har ett självklart kundfokus och gillar att leverera tydliga lösningar för våra kunder. Du är stresstålig och flexibel och har en given problemlösande förmåga och noggrannhet. Du har en hög kommunikationsförmåga med pedagogisk anda och motiveras av att arbeta gentemot uppsatta mål och drivs av kontinuerlig utveckling.
Vi erbjuder dig
Avida är ett bolag med en positiv och prestigelös arbetsmiljö där beslutsvägarna är korta och kommunikationsstrukturerna är okomplicerade. Hos Avida får du frihet under ansvar och blir en del av deras gemenskap som är inkluderande och fylld med energi. Avida uppskattar initiativrikedom och engagemang och här spelar alla en lika stor och viktig roll i bolagets framgång. Ni gör Avidas resa tillsammans och på vägen kommer att vara omgiven av härliga kollegor en del av många roliga gemensamma aktiviteter.
Några av våra förmåner:
Kollektivavtal
Tjänstepension enligt aktuell ITP-plan
Tillhörande försäkringar
Edenred Rikskort
Friskvårdsbidrag
Flertalet sociala aktiviteter under året så som AW, julfest, sommarfest och kick-off.
Praktisk information
Start: Snarast möjligt
Omfattning: 100%
Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning tillämpas)
Placering: Magnus Ladulåsgatan 65, 118 28 Stockholm
Arbetstider: Vardagar 08:00-17:00
Rekryteringsprocessen
Rekryteringsprocessen hanteras av Source Group och Avidas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Source Group.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Caroline Örniesdotter
Caroline Örniesdotter
08-564 20 100
Albin Olofsson
+46722539251