Pre-collection Officer till Stockholm!

Pre-collection Officer till Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Vår kund:
Vår kund är ett kreditmarknadsbolag som erbjuder finansiella lösningar och tjänster för privatpersoner och företag i större delen av Norden och övriga Europa. De är en snabbt växande aktör på finansmarknaden och har fått ta emot utmärkelsen DI Gasell tre år i rad. Bolaget har idag cirka 110 anställda, med huvudkontor i centrala Stockholm samt filialer i Oslo och Helsingfors.
Kunden erbjuder en dynamisk och informell arbetsmiljö som uppmuntrar dig att påverka, genom att engagera dig och bidra med dina idéer och lösningar. Deras beslutsfattande är snabbt och kommunikationsstrukturerna är okomplicerade. Bolaget erbjuder attraktiva arbetsförhållanden och goda självutvecklingsmöjligheter för en kandidat som är villig att växa med bolaget.
Vidare blir du del av ett entreprenörsmässig och glad miljö med ett stort gäng människor och konkurrenskraftig lön och förmåner. De erbjuder också en chans att påverka och skapa nya vägar till din karriär i ett växande och ständigt utvecklande nordiskt företag.
Om rollen:


Bolagets Consumer Finance avdelning letar nu efter en Pre-collection Officer till deras norska team. I rollen som Pre-collection Officer kommer du att vara involverad i hela processen, från början till slut. De ser gärna att du har en relevant utbildning eller tidigare arbetslivserfarenhet från finans- eller inkassosektorn. Bolaget förväntar sig att du har en positiv attityd och att du är kunnig inom kundtjänst. Det som är viktigast för vår kund är en stark och genuin önskan att lyckas och en aktiv arbetsmetod. Goda kunskaper i norska och i engelska är ett krav samt goda kunskaper i Excel är ett stort plus. Bolaget kommer naturligtvis att utbilda och vägleda dig i början av din tjänst.
Exempel på ansvarsområden:
Samarbete med inkassobyråer både avseende överföring av nya frågor samt uppföljning av öppna frågor hos inkasso.
Att aktivt påminna kunder som har förfallna betalningar genom telefonsamtal och sms.
Strategisk planering för kravhantering.
Hantering av kundmeddelanden och utgående samtal.
Bedöma och hantera betalningsplaner för kunder.
Andra backoffice-uppgifter.
Enklare rapporteringsuppgifter.

Din ansökan:
Skicka din ansökan till jack.robertsson@happygroup.se redan idag då vi intervjuar löpande för tjänsten. Vi kontaktar endast de som kallas till intervju.


Kontaktperson:
Jack Robertsson
jack.robertsson@happygroup.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HGRec AB GÖTEBORG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juni 2020
  • Ansök senast: 18 juli 2020

Postadress

Gårdatorget
GÖTEBORG, 41250

Liknande jobb


22 november 2024

18 november 2024

18 november 2024

Privatrådgivare

Privatrådgivare

15 november 2024