OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsinformation
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vi erbjuder flexibla bemanningslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad.
Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande.
Vi fortsätter att växa och behöver nu stärka upp vårt team.
Tjänstebeskrivning
Nu söker vi en kandidatansvarig internt till oss på Premier AB!
Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att stötta konsultchefen i det dagliga arbetet med fokus på kandidatinflödet och ibland ansvarar du för hela tillsättningen. Du kommer även fungera som en administrativ resurs. Vi erbjuder dig möjlighet att utvecklas i ett expansivt och framåtsträvande bolag.
Du kommer bli Premiers ansikte utåt för våra kandidater och ansvarar för att ge snabb och relevant återkoppling i våra rekryteringsprocesser. Telefonen och datorn blir ditt främsta arbetsverktyg. Tjänsten är på heltid och placerad i Uddevalla, resor till huvudkontoret i Trollhättan förekommer. Arbetstiderna är förlagda dagtid, måndag till fredag kl 8-17
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Skriva och publicera annonser på egen hemsida, samarbetssajter och i sociala medier
• Göra urval i rekryteringsprocesser
• Sökningar efter kandidater i matchningssystem
• Telefonintervjuer
• Referenstagning
• Matcha kandidater till uppdrag
• Administrativa uppgifter, såsom sortering, uppdatering av anställningsavtal, mm.
Kvalifikationer
För att lyckas och trivas i tjänsten som kandidatansvarig är du en självgående och strukturerad person som gillar att ha många kontaktytor samtidigt som du hanterar administrativa arbetsuppgifter. Vi söker dig som är en prestigelös, kommunikativ, självgående, nyfiken och engagerad med en fallenhet för att prata med olika typer av människor i din vardag. Du drivs av utmaningar och av att se resultat.
I vår bransch är vi vana vid snabba puckar och ständiga förändringar, vilket kräver att du har en positiv inställning och är förändringsbenägen.
• Vi ser gärna att du har en personaladministrativ utbildning eller motsvarande.
• Yrkeserfarenhet från personalområdet anses meriterande, särskilt inom rekrytering och personaladministration.
• Gärna tidigare erfarenhet från arbeten inom service och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar
• B-körkort och god datavana är ett krav.
Vi kommer att arbeta med löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor är du välkommen att kontakta vår områdeschef Johan Hallberg på telefon 0707-85 84 04
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen
Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg
Magnus Lindberg
0707858642