OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Premium kundtjänstrepresentant för Norden
Företaget har funnits sedan 1962 med över 89 000 anställda över hela världen. Här trivs du och blir en del av ett världsledande företag med global försäljning. Som huvudansvarig kundtjänstmedarbetare är du nyckelkontakten mot Premium-kunder över hela den nordiska marknaden. Du kommer att ingå i en nordeuropeisk organisation och vara baserad i Solna med ett bra läge, ett trevligt kontor, och en familjär atmosfär.
Detta är ett konsultuppdrag på heltid under de kommande 6 månaderna.
Har du ett brinnande intresse av att arbeta med support och med mer fokus på kundrelationer? Är du den som brukar både identifiera problem och har förslag på lösningar? Då har du hittat rätt!
Som huvudansvarig kundtjänstrepresentant för Norden arbetar du som Nyckelkontakt för support till Nordic Automotives kunder. Självständigt ansvarar du för att proaktivt sköta kundrelationer och vara central kundkontakt för alla kundförfrågningar via telefon och administration.
Rollen innebär en mängd olika arbetsuppgifter.I första hand är du den viktiga länken mellan företaget och kunden, där du sköter kundrelationer och kundärenden. Du har en löpande dialog med kunder och uppdateringar om leverans, - och orderinformation, eventuella orderförseningar. I rollen är du proaktiv och arbetar kontinuerligt med att proaktivt identifiera återkommande restorderdata för kunder, material och drivs av förbättringsarbete och stöttar relevant team i förbättringar. Du kommer att ingå i ett Customer Service Automotive Team (EMEA).
Några av arbetsuppgifterna består av:
• Support via ärendehanteringssystem
• Order, - och reklamationshantering
• Order- och leveransstatus
• Uppdatera kundportaler och kundstyrkort
• I förbättringsarbeten se över och ta fram en handlingsplan
• Genomföra eller delta i kundrecensioner
• Delta i alla företagsleads & kundspecifika recensioner
• Granska interna och externa styrtavlor och uppmätta värden
• Granska ärendedata, identifiera förbättringar
Vem vi tror att du är
Du söker en heltidstjänst med relevant erfarenhet av att arbeta mot den nordiska marknaden och Kundservice. Du är motiverad av att leverera fantastisk kundupplevelse och att fokusera på att stödja Premium Customer Service för Automotive-kunder i Norden. Vi tror att du är en stjärna på att leverera service i världsklass!
Du är en rutinerad systemanvändare och drivs av "learning by doing", du gillar att snabbt komma igång i en roll och få upp tempot i arbetet för att stötta teamen. Du tar dig an ärenden på ett strukturerat sätt och du trivs i en självgående, representativ roll som levererar bästa kundservice och bra bemötande. Du har arbetat mot den nordiska marknaden, förstår kundresan och känner dig bekväm att tala engelska.
Du är van att ha huvudansvaret och se lösningar på problem! Som person har du lätt för att samarbeta med interna och externa kontaktpunkter för att säkerställa att kundernas frågor löses i rätt tid. Du har erfarenhet av att bygga och underhålla samarbetsrelationer med Operational Excellences CSR och verksamheten. Det säger sig självt att du har huvudansvaret och drivs av att vara den självklara kontaktpunkten för kunder, reklamationsärenden och hantera det vidare med teamet för utredning och lösning. Du behärskar engelska språket i både tal och skrift och tycker att det är utvecklande att använda det i din roll.
Vidare ser vi gärna att du trivs med att delta i företagets initiativ för att bl.a. genomgångar på daglig nivå, teammöten, utbildningar samt genomföra alla efterlevnads- och EHS-kurser vid behov. Arbetar för att möta alla företagsdefinierade mätvärden, KPI:er och SLA:er, en teamplayer helt enkelt!
Du har ett naturligt och pedagogiskt förhållningssätt, både via tal och skrift.
• Bra engelska, både i tal och skrift (och gärna ett nordiskt språk) då möten baseras ofta på engelska
• Strukturerad och organiserad i ditt arbetsutförande
• Systemvana
Krav
• Engelska (+ ett nordiskt språk är meriterande).
• Systemvana
• Tidigare erfarenhet av Customer Care och reklamationshantering
Redo att ansöka? Vänta inte för länge, ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att söka!
Start: Omgående, 6 månader med möjlighet till förlängning
Plats: Stockholm, Solna
Rollens omfattning: Heltid, 40 timmar/vecka med möjlighet att arbeta på distans
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid