Premiumrådgivare

Premiumrådgivare

Arbetsbeskrivning

Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner.

Job ID: 16540
Till kontoret I Örebro söker vi nu en Premiumrådgivare som vill vara med och bidra till våra privatkunders framtidsplaner genom förstklassig rådgivning. När våra kunder strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar, finns vi där för att erbjuda en relevant finansiell lösning.
Vi ser fram emot att träffa dig som trivs med att arbeta i team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser. Med din kunskap och din passion för att överträffa kundernas förväntningar bidrar du till att skapa framtidens relationsbank, där vi möter kunderna i nya kanaler, och på nya sätt - varhelst och närhelst det passar dem.
Hos oss är du en del av ett inspirerande team med många möjligheter att utvecklas och bidra till något större.
Om tjänsten
Som Premiumrådgivare spelar du en viktig roll i att hjälpa kunderna planera inför framtiden. Du ger förstklassig rådgivning med inriktning på placeringar, sparande, försäkringar och finansiering. Kunderna möter du både digitalt och fysiskt på kontoret.
Dina fokusområden blir att:
* Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, där du ser till att kunderna direkt får hjälp i den kanal som matchar deras individuella behov.
* Aktivt arbeta tillsammans med ditt team för att attrahera nya kunder, samtidigt som du utvecklar relationer med befintliga kunder.
* Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på att upprätthålla och skapa tillväxt i kundens tillgångar och uppnå affärsresultat.

Välkommen till ett team, som präglas av stark vinnarkultur med fokus på resultat, nöjda kunder, rätt arbetssätt och god kvalitet. Vi har roligt tillsammans, samarbetar och är måna att ställa upp för varandra i vår ambition om att nå framgång. Tjänsten är placerad på kontoret I Örebro.
Vem du är
Vi söker dig som har ett genuint intresse av vår affär och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.
Du:
* Har förmågan att sätta dig in i kundens situation, och har en naturlig fallenhet för att bygga relationer med både kunder och kollegor.
* Stimuleras av att arbeta resultatinriktat, där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med våra produkter och tjänster.
* Arbetar aktivt med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med kollegor. 
* Tar till dig ny teknik som du använder i det digitala mötet med kunden.

​Det är meriterande om du har en akademisk utbildning och är Swedsec-licensierad. Du har även arbetat i några år som privatrådgivare eller premiumrådgivare och vill ta nästa steg i din utveckling. Du har professionella kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift.
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 15/03/2023. Intervjuer sker löpande och vi uppmanar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
För mer information om tjänsten, är du välkommen att kontakta Helena Fredriksson på epost: helena.fredriksson@nordea.se, mob: 070-3839581 eller Åsa Wallén på epost: asa.wallen@nordea.se, mob: 0706-222920.
För facklig information, kontakta finansforbundet@nordea.se eller SACONordea@nordea.se.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2023
  • Ansök senast: 15 mars 2023

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024