Presale & Bid manager

Arbetsbeskrivning

Det är en spännande tid att jobba hos Time Care, som är marknadsledande inom Workforce Management och har mer än 60% av Sveriges kommuner och landsting som kunder. Företaget växer snabbt, både organiskt och genom förvärv, vilket skapar en livlig, dynamisk miljö och ger goda möjligheter till personlig utveckling.

Vill du vara med på Time Cares fortsatta resa med tydliga visioner och hög innovationstakt i en värdeskapande bransch med mycket stor tillväxtpotential? MADE FOR har nu fått i uppdrag att rekrytera en engagerad och systemintresserad Presale & Bid manager till Time Care, placering i Stockholm – en roll där du erbjuds en spännande, utmanande och internationell miljö.

Rollen som Presale & Bid manager är en delad roll och utgör en mycket viktig stödfunktion till övriga försäljningsteamet inom Time Care, en befattning där god systemkunskap är av vikt där Presale, för både befintliga och nya kunder, på ett säljande sätt demonstrerar och visar funktionalitet i systemet – utifrån olika kundcase/kundbehov. Rollen innebär även ansvar för att utveckla och underhålla demo-databasen, för att säkerställa att nivån på demos kontinuerligt är hög. Vidare ansvarar Presale för framtagande av underlag och data, som hjälper Account managers att bygga tydliga business case och ta fram ROI för prospekts. Då Time Cares kunder primärt utgörs av kommuner och landsting spridda över hela Sverige, innebär rollen ett par resdagar per vecka.

Befattningen ansvarar även för att bevaka och svara på upphandlingar, där ett nära samarbete med produktägare, konsulter, utveckling och försäljning är av stor vikt för att säkerställa att anbuden är korrekta och leder till vunna upphandlingar.  

Befattningen rapporterar till Head of Presales i UK, men har daglig ledning av Försäljningschef Time Care, i Stockholm.

Vi söker dig som har erfarenhet av en roll som Presale, eller har arbetat i en roll där du utbildat kunder i verksamhetsstöttande system, inom tex HR eller ekonomi. Om du har en bakgrund inom schemaläggning/planering inom kommun eller landsting är det meriterande. Du trivs i en roll där du är expert med affärsfokus, där du ges möjlighet att bidra med stort värde till dina kunder och kollegor. Du har ett genuint intresse för verksamhetsstöttande system och det värde dessa kan skapa i de organisationer de implementeras. Du har en pedagogisk och konsultativ förmåga och trivs i en roll som utbildare, du räds inte att hålla presentationer för både för mindre och större grupper. Din trygga framtoning bidrar till att du inger förtroende genom ditt sätt att vara. Rollen som Presale & Bid manager innebär ansvar för sammanställande av information och data samt anbud – noggrannhet, struktur och förmåga att driva projekt/uppgifter mot ett tydligt mål är därmed viktiga egenskaper för att lyckas i rollen. Vidare ser vi att du är kommunikativt skicklig, både i tal och skrift.

Du erbjuds en spännande möjlighet att bli en del av ett team med erfarna och professionella medarbetare i ett marknadsledande bolag som ingår i en stor global koncern – Allocate Software. Bolaget är ledande i sin nisch, vilket i sig innebär stora utvecklingsmöjligheter. Du ges möjlighet att arbeta med en mycket konkurrenskraftig portfölj av tjänster samt ett brett spektrum av kunder. Time Care erbjuder en rolig och utvecklande roll som Presale & Bid manager där du blir en viktig del i bolagets framtida tillväxt och expansion. Time Care är ett bolag som präglas av ett öppet klimat, framåtanda och engagemang samt kompetenta och drivna medarbetare.

Är du den vi söker? Made For hanterar alla ansökningar och Time Care önskar att all primär kontakt sker via Made For. Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar genom att klicka på knappen nedan, urval sker löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Made For, Cecilia Ek på 073 – 474 76 44.

Sedan 2009 är Time Care en del av Allocate Software, Europas ledande företag inom Workforce Management inom vård och omsorg. Koncernen har en hög tillväxt både organiskt och via förvärv. Allocates brittiska huvudkontor finns i London med verksamhet i Sverige, Tyskland, Danmark, Makedonien och Australien. I Sverige finns kontor i Stockholm och Göteborg, där merparten av medarbetarna av de ca 45 anställda utgår från kontoret i Stockholm – beläget i ljusa och fina lokaler på Kungsholmen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sophie Adamsson
0737795249
Ida Ekendahl
0737795249
Ida Ekendahl

Fredrik Alfthan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Made for Sales AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2020
  • Ansök senast: 5 april 2020

Besöksadress

St Eriksgatan 63
None

Postadress

Grev Turegatan
Stockholm, 11438

Liknande jobb