OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jeeves är en del av den globala Forterro-koncernen med fokus på att säkerställa våra kunders framgång genom att vara en helhetsleverantör inom ERP på den nordiska marknaden för medelstora bolag.
Vi befinner oss nu mitt i en spännande tillväxtfas inom vår marknad, med fokus på direktförsäljning och kunddriven produktutveckling där vi tar ansvar för hela värdekedjan av Jeeves affärssystem till slutkund. Vi utökar därför nu vår säljorganisation med en Presales Manager Nordics.
Är du en dynamisk ledare som motiveras av att leda, inspirera och utveckla team som månar om ett fokus på value based selling? Välkommen med din ansökan redan idag!
Du kommer att tillhöra något av våra kontor i Jönköping, Malmö, Stockholm eller Göteborg beroende på var du finns. Möjlighet finns även att arbeta på distans. Vi tror på eget ansvar och flexibilitet!
Rollen
Vår säljfunktion på totalt 17 medarbetare hälsar dig välkommen till rollen! Vi arbetar med nyförsäljning och affärsutveckling tillsammans med våra kunder samt stöttar våra partners i deras försäljningsprocess. Som Presales Manager Nordics kommer du att få möjligheten att leda ett team av 3 mycket skickliga och erfarna kollegor inom Presales. Du är med i säljledningsteamet och rapporterar till Peter Aronsson som är din närmsta chef och Sales Director på Jeeves.
Ditt huvudansvar handlar om att utveckla processer och förbereda Presales-teamet för expansion samt att leda, motivera, inspirera och utveckla teamet till nästa nivå av professionalism. Presales-teamet har en nyckelroll inom Jeeves och arbetar tillsammans med våra övriga säljare inom nyförsäljning och kundförsäljning i syfte att förstå våra kunders affärsprocesser och presentera dem i lösningar baserade på Jeeves ERP. Vidare har Presales en stödjande roll till våra partners i deras försäljningsprocess för kundbearbetning.
Presales-teamet arbetar nära våra interna avdelningar inom marknad, produkt och konsultorganisationen där du har en viktig roll genom att säkerställa att processer och genomförande fungerar optimalt vid marknadsbearbetning, produktkravställning samt överlämning från försäljning till konsultorganisationen.
Jeeves arbetar med medelstora företag inom branscherna maskinindustri, metallindustri, kemiindustri, Life Science, parti-och agenturhandel, livsmedelsbranschen och projekt styrd tillverkning. Du erbjuds därmed goda möjligheter till att utvecklas professionellt genom den bredd och variation rollen ger dig möjlighet till.
Jeeves har kunder över hela Sverige och även utanför landet, vilket medför resor i tjänsten. Du kommer naturligtvis ha tillgång till tjänstebil, och även förmånen bensinersättning.
Din profil
För att trivas och bli framgångsrik i rollen som Presales Manager hos oss har du förmodligen en ingenjörsutbildning eller liknande i grunden, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
Du har minst 10 års erfarenhet av arbete med affärssystem och ERP-lösningar för processer inom produktion och logistik inom relevanta branscher, varav minst 5 år som Presales och/eller säljare av ERP-system.
För att kunna leda, inspirera och utveckla Presales-teamet på bästa sätt lägger vi stor vikt vid din ledarskapsförmåga & tillhörande erfarenhet. Kanske har du varit teamledare innan, alternativt haft en projektledarroll och nu vill ta nästa steg. Vi lägger stor vikt vid din personlighet då vi är en prestigelös organisation som arbetar teambaserat för att hjälpa varandra att lyckas nå våra mål! Som person behöver du därmed vara strukturerad samt ha en förmåga att planera och fördela arbetet på ett dynamiskt och prestigelöst sätt.
Vidare är du intresserad av, och har kunskap om, moderna utvecklingsverktyg & tekniska plattformar samt en vana av att presentera lösningar inför grupp. Du kommer garanterat att ha glädje av förmågor som att problemlösa och kommunicera komplexa problem på ett tydligt och kortfattat sätt.
Vi är en internationell organisation med engelska som koncernspråk varför det är viktigt att du talar och skriver både svenska och engelska flytande.
Vad erbjuder vi dig?
Välkommen till ett kunskapsintensivt företag där vi är engagerade och stolta över vad vår produkt kan åstadkomma för våra kunder. Vill du vara med och bidra till vår gemensamma framgång? Vi erbjuder dig goda villkor i form av flexibel arbetstid och arbetsplats, fokus på friskvård och hälsa, sociala aktiviteter, mycket förmånliga pensionsavsättningar och försäkringar samt tydliga mötesstrukturer. På Jeeves är samarbete viktigt: vi jobbar tillsammans för att skapa resultat och drar nytta av våra olikheter!
Ansökan
Det är enkelt att ansöka till oss! Klicka på ansökningsknappen och följ några få steg.
Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterande chef Peter Aronsson på telefon: 073 716 63 09 eller mail: peter.aronsson@jeeves.se.
Sista ansökningsdag är den 1/4/2022 men tveka inte att skicka in din ansökan redan nu då vi går igenom ansökningarna löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Jeeves
Jeeves är en växande leverantör av affärssystemslösningar för medelstora företag inom tillverkning, handel och distribution. Vi är ett internationellt bolag med kontor på flera orter i Sverige och har sedan starten 1992 vuxit och har nu ca 160 anställda. På Jeeves vet vi att alla verksamheter är unika och har sina specifika behov. Därför ser vi olikhet som en styrka och förstår vikten av att kunna se saker ur många olika perspektiv. Vi sätter värde på engagemang och nyfikenhet, eftersom vi är övertygade om att det driver utvecklingen framåt.
Läs gärna mer om oss via vår hemsida (https://www.jeeveserp.com/sv/om-foretaget-jeeves) och connecta gärna med oss via vår karriärsida (https://join.jeeveserp.com/).
Du hittar oss även på Facebook (http://www.facebook.com/jeeveserp) och LinkedIn (http://www.linkedin.com/company/jeeves-information-systems/).
Kontaktpersoner på detta företaget
Max Gabrielsson
0704 80 18 74
Marina Åkerman
Angelica Louropoulos
070-480 18 68
Nathalie Bishop
+46765200127
Ann Fredriksson
08-58709900
Hanna Olin
0709839611