OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Som Presales Manager får du själv utforma och sätta din prägel på rollen, där du ansvarar för miljöerna. Du stöttar vår försäljningsorganisation som rådgivare och teknisk expert och agerar systemspecialist gentemot Advanias kunder och prospekts. I kundsammanhang stöttar du upp Sales med din tekniska expertis i form av professionella presentationer och demonstrationer. Vi arbetar med såväl standard som skräddarsydda leveranser.
Du välkomnas till ett drivet och engagerat team som brinner för det de gör och som samtidigt värdesätter att kul på jobbet!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
· Att planera, leda och följa upp aktiviteter man ansvarar för.
· Att vid behov och i samråd med respektive leveransansvarig, delta i förvaltningsaktiviteter för utpekade kunder.
· Att ha en löpande dialog med utpekade kunder och tillsammans med dem planera för den utveckling som önskas.
· Följa och utveckla uppsatta administrativa rutiner från Advania.
· Att hålla gemensamma forum/möten med samtliga projektledare i affärsområdet.
· Att utveckla projektledargrupperingen, i affärsområdet, som funktion sett.
· Att bevaka området Customer Experience och hålla koll på marknadstrender och tekniktrender.
· Att utvärdera nya lösningar och koncept som introduceras av Advanias CX partner och presentera som möjligheter.
· Konceptualisera nya möjligheter och tillsammans med säljorganisationen, paketera dessa som nya säljobjekt.
· Tillsamman med säljorganisation definiera ett program och innehåll för Advanias innovationsforum.
· Vara en naturlig stödresurs till KAM och säljorganisationen vid olika kundmöten; till exempel:
- Genomföra en kundanpassad demo för kund
- Hålla presentationer och demonstrationer på Advanias CX kunddag och
innovationsworkshops med kunder samt agera lösningsarkitekt vid nykundsprojekt
· Bygga upp ett interaktivt nätverk med Presalesresurser hos Advanias CX partner.
Din profil
Du har 3 års erfarenhet inom mjukvara, som till exempel Solutions specialist, Presales. Engineer eller Solution Architect.
· Har du erfarenhet inom Contact Center är det ett stort plus.
För att lyckas i rollen behöver man vara målfokuserad, ambitiös, flexibel och strukturerad. Du är van att själv driva på ditt eget arbete för att nå önskat resultat. Vi tror att du är socialt säker och har lätt för att anpassa dig till olika situationer dvs. är van att kommunicera med olika personligheter och befattningar. Du är van och trivs med att hålla föredrag och har en öppenhet för människor och ny teknologi som du gillar att förmedla.
Intresserad?
Övrig information
I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Maxkompetens. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Malin Rangstedt på malin.rangstedt@maxkompetens.se
Välkommen med din ansökan!
Övrig information
Placeringsort: Stockholm
Start: Efter överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: Heltid
Lön: Individuell lönesättning
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Om kunden
Advania erbjuder kompletta IT-lösningar till företag och offentlig verksamhet som förenklar och hjälper dem att växa. Med hjälp av ledande teknologi, plattformslösningar, tjänster och strategiska partnerskap erbjuder vi noggrant utvalda lösningar som skräddarsys efter varje unikt kundbehov. Fokus ligger på långsiktiga relationer och att leverera marknadens bästa service.