Pressekreterare till vår kommunikationsavdelning

Arbetsbeskrivning

Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.

Diarienummer:2017/005807



Arbetsmiljöverket arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklande arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra. Vi erbjuder utvecklande och samhällsnyttiga uppgifter i en kunskapsintensiv miljö. Extern kommunikation är en av Arbetsmiljöverkets kärnverksamheter. Det kräver ett offensivt arbete med såväl traditionella medier som ett aktivt arbete i sociala medier.

Vi söker en vikarie för en av våra pressekreterare som ska vara föräldraledig. Vikariatet startar 1 maj 2017 och slutar 1 mars 2018.

Om uppdraget Arbetsmiljöverket har en presstjänst som består av ett team på tre pressekreterare. Du kommer dagligen att ha ett nära samarbete med de två övriga.

Dina arbetsuppgifter blir att se till att föra ut Arbetsmiljöverkets budskap på ett effektivt sätt bemanna presstelefon och -inkorg under dagtid ge snabb och korrekt service när journalister hör av sig stödja andra medarbetare och chefer inom organisationen vid kontakter med medier coacha och medieträna Arbetsmiljöverkets chefer, experter och sakkunniga
Vi söker dig som har högskoleexamen inom medie- och kommunikationsområdet, statskunskap eller motsvarande har minst tre års aktuell erfarenhet av att ha arbetat med medier i rollen som pressekreterare eller presskontakt har tidigare erfarenhet av liknande roll från offentlig förvaltning är en duktig skribent behärskar sociala medier, i första hand Twitter
Det är meriterande om du har arbetat i en kunskapsintensiv miljö med forskare och experter erfarenhet av att bryta ned innehållet i komplexa material, exempelvis forskningsrapporter, till begripliga och intressanta texter till webb eller pressmeddelanden arbetat i en verksamhet som haft stort medialt intresse
Vi förutsätter att du har gott omdöme mycket god samarbetsförmåga och lätt för att ta nya kontakter både inom och utanför organisationen struktur i ditt arbete och är självgående förmåga att snabbt kunna bedöma hur en uppkommen mediesituation ska hanteras
Om anställningen Anställningen är på heltid, dagtid, måndag till fredag och är placerad på Arbetsmiljöverket, Lindhagensgatan 133, Stockholm, telefon 010 – 730 90 00 (växel). Vid frågor är du välkommen att kontakta Gunilla Eng Åbrandt, enhetschef, telefon 010-730 97 20, e-post gunilla.eng.abrandt@av.se Fackliga kontaktpersoner är Hans-Ola Larsson för ST, tel. 010-730 94 67, och Anna-Carin Carlsson för SACO, tel. 010-730 90 67.

Läs gärna mer om oss på www.av.se

Välkommen med din ansökan senast 26 februari 2017.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gunilla Eng Åbrandt
010-730 97 20
Ulrica Klettner
+46 010-730 93 04

Sammanfattning

Besöksadress

Lindhagensgatan 133
None

Postadress

Lindhagensgatan 133
Stockholm, 11279

Liknande jobb


23 september 2024

12 augusti 2024