OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VI SÖKER EN PRESSKOMMUNIKATÖR PÅ VISSTID
Marknadsavdelningen
Marknadsavdelningens uppdrag är att optimera kommunikation och försäljning av Kulturhuset Stadsteaterns verksamhet och utbud i syfte att stärka varumärket samt locka besök och publik till våra evenemang. Vi är drygt tjugo medarbetare på avdelningen.
Arbetsuppgifter
Som kommunikatör kommer du att, tillsammans med marknadsavdelningen och andra inom Kulturhuset Stadsteatern självständigt planera och driva kommunikationsprojekt, men framförallt jobba operativt med kommunikation, textproduktion och pressbearbetning. Samt att praktiskt ordna intervjuer på plats och via andra plattformar. I samråd med produktion och berörd media arrangera fotograferingar och filminspelningar.
I dina arbetsuppgifter ingår att, i samarbete med kommunikationsansvariga, presschef samt kommunikatörerna, producera innehåll till pressmeddelanden, sociala medier, nyhetsbrev och webb. Samt att ta fram kommunikationsplaner för vissa projekt, och projektleda dessa från ax till limpa i samarbete med ansvariga på Kulturhuset Stadsteatern samt teamet på marknadsavdelningen.
Du rapporterar till marknadschef
Kvalifikationer
Utbildning inom kommunikation, information/PR eller motsvarande samt flerårig dokumenterad erfarenhet inom området.
Säker skribent med vana av att redigera texter, skriva pressmeddelanden, copy för webb, sociala medier och andra kanaler.
Erfarenhet av pressarbete och PR, gärna inom teater och kultur.
Erfarenhet av att arbeta med projektledning och kommunikation inom teater- och kulturområdet, både på strategisk men framförallt på operativ nivå.
Erfarenhet av digitala publiceringsverktyg för webb, sociala medier och nyhetsbrev.
Erfarenhet inom visuell kommunikation och av att skapa kommunikationsmaterial utifrån konstnärliga idéer.
Erfarenhet av pressarbete inom konstnärlig, idéburen, offentligt finansierad och politiskt styrd verksamhet är meriterande.
Meriterande om du har erfarenhet av att producera och redigera innehåll som t ex rörligt material till sociala medier.
Intresse för samhällsfrågor och kulturdebatt.
Mycket goda kunskaper i svenska och förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift.
Goda kunskaper i engelska och förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift.
Erfarenhet av att driva arbete utifrån ett jämlikhets- och mångfaldsperspektiv är meriterande.
För att lyckas i rollen krävs
Att du trivs med högt tempo och att ha många kontaktytor. Att du trivs med att arbeta självständigt och i grupp. Att du har förmåga att snabbt skapa förtroende och har förståelse för vikten av att vårda relationer. Att du är bra på att planera och att hålla tidplaner. Viktigt är också att du har förmåga att skapa förståelse för kommunikationsarbetet och att förankra det i organisationen.
Information
Visstidsanställning t o m 31 december 2022, på 100 % med tillsättning snarast, intervjuer görs löpande. Vår ambition är att vara klara med rekryteringen under april.
Arbetet är oregelbundet och kan förekomma på både kvällstid och helger.
Arbetet är främst förlagt till Sergels torg.
För mer information om tjänsterna
Kontakta Kommunikationsansvarig Teater; Pia Keller på pia.keller@kulturhusetstadsteatern.seeller Kommunikationsansvarig Kulturhuset; Emma Berggren på emma.gouveia.berggren@kulturhusetstadsteatern.se
Fackliga företrädare
Scen och film: Urban Riismark urban.riismark@stadsteatern.stockholm.se
Akademikerföreningen: Petter Zerpe petter.zerpe@stadsteatern.stockholm.se
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer eller bemanningsföretag.