OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Får du energi av att hjälpa och supportera människor? Har du en fallenhet för siffror, organisering och administration? Vill du ha en varierande arbetsvardag med breda kontaktytor? Då kan tjänsten som Chefsassistent på Kärcher vara något för dig!
Om Kärcher
”Alfred Kärcher GmbH & Co. KG är den globala ledaren inom rengöringsutrustning och vi erbjuder innovativa produkter och tjänster för både konsumenter och professionella användare som gör det möjligt att få tillbaka WOW-känslan hemma och på jobbet. Vi arbetar med hållbarhet i fokus och våra primära hållbarhetsmål som vi ska nå innan 2025 är klimatneutral tillverkning, återvinning av råvaror och minskad användning av plastförpackningar.
Kärcher Sverige har en stark positiv utveckling och vi har nu satt målen för 2025 där vi skall nå en omsättning på 700 mkr. För att nå dit kommer vi att erbjuda innovativa lösningar och tjänster, utökade digitala satsningar och genom att arbeta tillsammans som ETT Kärcher med kunden i fokus. Vill du vara med på resan och skapa mer WOW tillsammans med oss?”
Om tjänsten som Chefsassistent
Som Chefsassistent på Kärcher kommer ditt huvudsakliga uppdrag vara att supportera verksamhetens VD och Ekonomichef, du kan också komma stötta upp sälj – och inköpsfunktionerna vid behov. I ditt dagliga arbete kommer du främst att arbeta administrativt med kund – och leverantörsreskontra, vara delaktig vid månadsbokslut och hantera kreditkontroller av nya kunder. Vidare avlastar du med posthantering, mötesbokning, planering och koordinering av mindre konferenser, förberedning av powerpointpresentationer och inköp av kontorsmaterial. Vidare kan du få stötta upp med andra förekommande administrativa arbetsuppgifter och se till att kontoret och mötesrummen är representativa ut.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
· Dagligen supportera VD och Ekonomichef med diverse administrativa arbetsuppgifter.
· Avlasta sälj-och inköpsorganisationen med inköp av kontorsmaterial och inhämta relevant produktinformation.
· Supportera vid månadsbokslut, utföra kreditkontroller och hantera kund-och leverantörsreskontra.
· Hantera post och se till att kontoret och mötesrum ser representativa ut.
Tjänsten är placerad i Hisings Kärra och är ett tidsbegränsat uppdrag med möjlighet till förlängning och överrekrytering för rätt person. För att vara aktuell för tjänsten behöver du vara tillgänglig 100% från april och under sommaren.
Om dig
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning, gärna med inriktning på ekonomi samt ett par års arbetslivserfarenhet ifrån en supporterande roll. För att lyckas i tjänsten behöver du behärska svenska så väl som engelska samt besitta god system- och datavana. Det är en fördel om du har god erfarenhet av Officepaketet och SAP. Vi ser att du har B-körkort och har möjlighet att börja din anställning med kort varsel.
Vidare söker vi dig som har en professionell och prestigelös framtoning. Du får energi av att hjälpa andra människor och har ett bra öga för siffror och administration. Har du även en fallenhet för att planera, strukturera och ta egna initiativ kommer du att trivas på Kärcher.
Övrigt
Start: Omgående
Placering: Hisnings Kärra, Göteborg
Omfattning: Heltid, 100 %
Anställningsform: Konsult via Needo med möjlighet till överrekrytering.