Prestigelös ekonomiassistent i början av karriären

Arbetsbeskrivning

Är du i början av din karriär och vill arbeta som ekonomiassistent med inriktning mot kundreskontra? Är du prestigelös och är servicefokuserad?
Då har SJR din nya tjänst!

Till vår kund som är ett ledande handelsföretag inom VVS, kyla och fastighet söker vi nu en ekonomiassistent med inriktning mot kundreskontra. Kunden har kontor i Bromma och som konsult på detta uppdrag välkomnas du in i ett härligt team som arbetar engagerat och prestigelöst. Hela ekonomiavdelningen sitter tillsammans i ett öppet landskap och består av ca 30 personer.

Om tjänsten:
Irollen som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att omfatta inbetalningar, filinläsning av bankfiler, påminnelsehantering samt att besvara telefonsamtal och förfrågningar från kunder, såväl interna som externa. Dessutom kommer du att arbeta med löpande bokföring, avstämningar och utredningar samt andra för avdelningen förekommande arbetsuppgifter.

De vardagliga uppgifterna kommer bland annatbestå av:

- Kundreskontra
- Inbetalningar
- Inläsningav bankfiler
- Påminnelsehantering
- Telefonkontakt med kunder
- Bokföring

Din profil:
Du har en högskola/universitetsbildning inom ekonomi och gärna inriktning redovisning.Du har goda kunskaper i Officepaketet ochdet är meriterade om duarbetat i M3 och jobbat extra på en ekonomiavdelning.Du är flytande i svenska i tal och skrift samt har goda kunskaper iengelska.

Som person är du noggrann, strukturerad och sprider positiv energi omkring dig. Du arbetar prestigelöst och har lätt för att samarbeta. Då rollen innebär mycket kundkontakt via telefon är det även viktigt att du har en hög servicenivå.

Det här är tjänsten för dig som vill börja din karriär på ett prestigelöst företag där du får jobba i stora flöden samtidigt som du får lära dig ekonomiassistent jobbet i praktiken. Det finns mycket goda förutsättningar för att bli anställd av företag när konsulttiden är slut.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR som förväntas pågå i 6 månader och med start omgående. För rätt person kan det finnas möjlighet att bli anställd av kunden därefter. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anette Skantz, 076-647 16 66.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 28 januari 2019

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024