OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en ekonomichef till en av våra kunder. Tjänsten som är på konsultbasis och heltid beräknas starta omgående och fram till att en rekrytering är klar. Du kommer att vara placerad på vår kunds kontor som är beläget i Johanneshov. Vi intervjuar och anställer löpande. Varmt välkommen med din ansökan. Arbetsuppgifter I huvudsak innebär tjänsten arbete med: - månadsbokslut, uppföljning, budget och prognosarbete - projektredovisning - rapportering till det börsnoterade moderbolaget i Holland - årsbokslut - upprättande och kommunicerande av rutiner för medarbetare - löpande redovisning - löneadministration för åtta tjänstemän med månadslön. Du kommer även att ha kontakt med skattemyndigheten, bank, revisor och med vissa leverantörer samt ge support av dotterbolagets rapportering till Holland. Vidare kommer du att vara ansvarig för diverse frågor gällande kontoret. Utbildning/erfarenhet Rollen riktar sig till dig som har en akademisk eller annan eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Det är ett krav att du har vana från års- och periodbokslutsarbete, momsdeklarationer, EU-deklarationer, internationell rapportering samt budget- och prognosarbete. Du har även erfarenhet av arbete med arbetsledning, projektredovisning, projektstyrning samt några års erfarenhet av redovisning och rapportering enligt ovan. Har du tidigare arbetat med entreprenadverksamhet, koordinering av rapportering från andra länder/säljkontor, rapportering inom IFRS och kvalitetscertifierade företag är det meriterande. Vi ser gärna att du även har arbetat med enklare löneadministration. Du är en van datoranvändare och det är en fördel om du tidigare arbetat i VISMA administration 2000 och VISMA lön. Det är ett krav att dina engelskkunskaper är goda både i tal och skrift. För att lyckas och trivas i rollen som ekonomichef tror vi att du är ansvarstagande, flexibel, kommunikativ och självständig. Du har stor social närvaro och är en positiv person. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Förmåner Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram. Dessutom får du din alldeles egna konsultchef, som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär? Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring. Företagsbeskrivning Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden Ekonomi, Administration, Life Science och IT & Teknik. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i fem länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater. Sluttext Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld. Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Pizzignacco
Asaad Amaya
Frida Aronson
Elisabeth Axelsson
Sebastian Monadjemzadeh
Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh
Johan Iggbom
Johan Iggbom