OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido söker en prestigelös och utåtriktad ekonomihandläggare till ett eftertraktat statligt verk i city. Du kommer att arbeta nära en projektledare med att samordna redovisning och kostnadsstyrning för projekt. Dessutom ingår att vara ett administrativ stöd till delprojektledarna i ekonomifrågor och kontaktperson mot andra av verkets kontor.. Eftersom det är ett litet kontor ingår det också blandade kontorsassistentsysslor i tjänsten. Dina ekonomiarbetsuppgifter kommer bl a att bestå av budget, uppföljning, prognoser, faktura- och redovisningsfrågor. Assistentsysslorna innebär att hjälpa till med allt som behövs t ex att rycka in och svara i telefonen, ta emot besökare, assistera med mejl, brev och liknande. Kravprofil - Examen från ekonomiutbildning - Något års erfarenhet av liknande ekonomisysslor - Erfarenhet från serviceyrke - Meriterande med statlig erfarenhet - Uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska Du är en drivande person som tycker om att vara spindeln i nätet och du är engagerad och noggrann i ditt arbete.