Prezero söker flera Kundtjänstmedarbetare/administratör

Prezero söker flera Kundtjänstmedarbetare/administratör

Arbetsbeskrivning

PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. Vi samlar in och hanterar restmaterial från våra kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I vår vardag är kundnytta lika med miljönytta.

Vi är en del av det internationella miljöföretaget PreZero med huvudsäte i Tyskland och verksamhet i åtta länder. I Sverige finns vi på ca 60 platser, vi har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar, och vi sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner.

Vår verksamhet skapar inte bara värde för de kunder vi levererar återvinningstjänster till, utan även för tillverkningsindustrin och energisektorn genom att vi förädlar avfall till värdefull returråvara för nyproduktion. Tillsammans bidrar vi till den cirkulära ekonomin. För mer information - besök oss gärna på vår hemsida eller läs vår återvinningsblogg.

Vi behöver förstärka vår avdelning med tre nya kollegor i Saltsjö-Boo/Nacka.

Om Tjänsten

I rollen som kundtjänstmedarbetare/administratör deltar du i den dagliga verksamheten med huvuduppgift att bemanna vår kundtjänst som servar våra kunder i Region Öst (stor Stockholm). Du kommer att arbeta med utgångspunkt från kundernas krav och förväntningar inom ramen för givna mål och riktlinjer.

Du kommer arbeta i PreZero´s verksamhetssystem med orderhantering och reklamationshantering. Du ska också se till att goda relationer upprätthålls med våra kunder, myndigheter och andra intressegrupper.

Det administrativa arbetet innebär främst registrering av order i vårt verksamhetssystem och vara kund behjälplig med diverse frågor kring deras avfallshantering och de tjänster vi erbjuder samt registrera kundreklamationer och avvikelser i vårt ledningssystem. Inom administrationen hanterar vi även uppföljning, fakturafrågor, statistik och registervård,. Vi arbetar med digitala ordersystem men arbetet innebär även att kontrollera och följa upp order och beställningar inför fakturering.

Du kommer arbeta både självständigt men även i grupp och avdelningen arbetar efter uppsatta mål centralt, regionalt och lokalt.

Vi söker dig

Det är viktigt att du är med och driver verksamheten framåt och vill vara med och förbättra samt utveckla det dagliga arbetet. Du har en hög servicekänsla och god social kompetens. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ till att lösa uppgifter/problem som uppstår i verksamheten. Du har god kommunikativ förmåga och trivs med telefonen som verktyg.

Du har antingen flera års yrkeserfarenhet alternativt utbildning i kombination med något/några års yrkeserfarenhet inom administration och kundtjänst. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap inom slam/spol tjänster samt Farligt avfall. Det är även meriterande om du har erfarenhet från kundorienterad verksamhet och miljöservicebranschen. Då en stor del av tjänsten är av administrativ karaktär förutsätts att du har erfarenhet och gillar den typen av arbetsuppgifter.

För att klara av arbetet är det en förutsättning att du klarar av ett högt tempo och är flexibel. Du bör ha arbetat i miljöer där arbetsbelastningen periodvis är hög och arbetet intensivt. Du har kunskaper i MSOffice och får gärna ha erfarenhet från affärssystem (till exempel order-, fakturerings-, ekonomi- och statistikprogram).

För att ha framgång i tjänsten behöver du vara serviceinriktad, kommunikativ och strukturerad. Du behöver kunna arbeta självständigt och på eget initiativ identifiera förbättringar i arbetet. Du har ett prestigelöst sätt och tar med stort engagemang tag i det som behöver göras.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Vi erbjuder

Detta är en ansvarsfull och spännande tjänst i ett framgångsrikt företag. Hos oss får du möjligheten att arbeta med omväxlande, intressanta och utmanande arbetsuppgifter.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Saltsjö-Boo och tillträde efter överenskommelse.

Sök tjänsten idag!
Detta är ett samarbete mellan Prezero och Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotte Åvall på telefonnummer: 08 452 33 74 eller via e-post: charlotte.avall@jeffersonwells.se. Vi arbetar med ett löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Katarina Thomasson
+46702312805
Charlotte Åvall
+46 8 452 33 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ManpowerGroup
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 september 2021
  • Ansök senast: 27 september 2021

Besöksadress

Södermalmsallén 36
None

Postadress

11828
0180, 11828

Liknande jobb


Facilities Coordinator

Facilities Coordinator

20 december 2024

18 december 2024

Medarbetare till servicecenter

Medarbetare till servicecenter

18 december 2024

17 december 2024