OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. Vi samlar in och hanterar restmaterial från våra kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I vår vardag är kundnytta lika med miljönytta.
Vi är en del av det internationella miljöföretaget PreZero med huvudsäte i Tyskland och verksamhet i åtta länder. I Sverige finns vi på ca 60 platser, vi har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar, och vi sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner.
Vår verksamhet skapar inte bara värde för de kunder vi levererar återvinningstjänster till, utan även för tillverkningsindustrin och energisektorn genom att vi förädlar avfall till värdefull returråvara för nyproduktion. Tillsammans bidrar vi till den cirkulära ekonomin.
Om tjänsten
Vi behöver förstärka vår avdelning med en ny kollega. I rollen som kundtjänstmedarbetare/ administratör deltar du i den dagliga verksamheten med huvuduppgift att bemanna vår kundtjänst som servar våra kunder i Region Öst (stor Stockholm).
Du kommer arbeta i PreZero´s verksamhetssystem med ordermottagning, fakturafrågor, krediteringar, statistik, registervård, viss reklamationshantering samt vara kund behjälplig med diverse frågor kring deras avfallshantering och de tjänster vi erbjuder. Vi arbetar med digitala ordersystem men arbetet innebär även att kontrollera och följa upp order och beställningar inför fakturering.
Vem är du
Du har antingen flera års yrkeserfarenhet alternativt utbildning i kombination med något/ några års yrkeserfarenhet inom administration och kundtjänst. Det är meriterande om du har erfarenhet från kundorienterad verksamhet och miljöservicebranschen. Då en stor del av tjänsten är av administrativ karaktär förutsätts att du har erfarenhet och gillar den typen av arbetsuppgifter.
För att klara av arbetet är det en förutsättning att du klarar av ett högt tempo och är flexibel. Du bör ha arbetat i miljöer där arbetsbelastningen periodvis är hög och arbetet intensivt.
Du har kunskaper i MSOffice och får gärna ha erfarenhet från affärssystem (till exempel order-, fakturerings-, ekonomi- och statistikprogram).
För att ha framgång i tjänsten behöver du vara serviceinriktad, kommunikativ och strukturerad. Du har ett prestigelöst sätt och tar med stort engagemang tag i det som behöver göras.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas.
Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Vi erbjuder
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Saltsjö-Boo och tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse. Tjänsten inleds med provanställning.
Sök tjänsten idag!
Detta är ett samarbete mellan Prezero och Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotte Åvall på telefonnummer: 08 452 33 74 eller via e-post: charlotte.avall@jeffersonwells.se. Vi arbetar med ett löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt.
Vi ser fram emot att höra från dig!