OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Electrolux HemProdukter AB utgör den svenska organisationen för marknadsföring, försäljning och service av hushållskapitalvaror och dammsugare i Sverige under varumärkena Electrolux, Elektro Helios, Husqvarna, Volta, AEG och Electrolux Service.Vi säljer till handeln och bostadsmarknaden och erbjuder våra produkter och tjänster genom olika säljkanaler.Electrolux är det ledande varumärket i Sverige på hushållskapitalvaror med bl.a. spisar, kyl- och frysskåp, tvätt- och diskmaskiner.För mer information se www.electrolux.com.Electrolux HemProdukter säljer hushållskapitalvaror under fem varumärken till kunder på både konsument- och bostadsmarknaden.I denna roll kommer du att hjälpa verksamheten med fördjupad kunskap om priser, rabatter och intäkter.Du arbetar med analys och ser till att organisationen tar del av dina förbättringsförslag.I detta ingår också att utveckla verksamheten och affärerna genom att kombinera intäktsanalyser med kostnader och information om marknaden.Arbetsuppgifter * Analys av priser och rabatter för att optimera transparens och lönsamhet * Föreslå och utveckla nya analysmodeller för öka förståelsen för hur pris och rabatter påverkar * Strukturera och kommunicera pris-/rabattanalyser på ett lättförståligt sätt * Analysera resultaträkning på kund-, produkt- och varumärkesnivå och påvisa förbättringspotentialer * Ansvara för marknadsanalys och rapportering * Ta fram, underhålla och distribuera försäljningsinformation internt och externt * Driver frågor kring uppföljningsrutiner och applikationer * Utför ad hoc-analyser Arbete utförs i samarbetet med ledningen, säljorganisationen samt IT.[ Efter din examen i ekonomi har du arbetat mellan ett och tre år.Kanske inom business intelligence, livsmedels-, detalj- eller fackhandeln.Du har förvärvat gedigna kunskaper i Excel och behärskar Powerpoint samt gärna Access.Du gillar siffror och statistik, är analytisk och har ett stort sinne för affärer.Vi erbjuder * Ett företag med starka varumärken och nydanande produkter * En arbetsplats som är utsedd till Sveriges bästa säljföretag * En möjlighet till utveckling på sikt inom ekonomi, ledarskap, försäljning, it eller internationellt [ Our values - Passion for innovation, Customer Obsession and Drive for Results are guiding how we work, because Electrolux is a company thinking of you Vi ser fram emot att ta del av din ansökan och CV!Ansökningar behandlas löpande och förstaintervjuer sker inom kort.Rollen kommer att tillsättas innan jul.Sista ansökningsdag är den 5 dec.2010.I detta uppdrag samarbetar vi med Komet som sköter denna rekrytering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Olsson
020-25 26 00
KC-KG
020-25 26 00
KC-CG
020-252600
KC-AS
020-25 26 00
KC-BM
070-0000000
KC-Mys
020-25 26 00
KC-CA
020-25 26 00
KC-TD
020-25 26 00
KC-ESk
020-25 26 00
KC-MA
020-25 26 00