OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vi söker för rekrytering till vår uppskattade kund Becton Dickinson (BD) en Price and Tender specialist. Hos BD får du möjlighet att arbeta på ett internationellt företag med intressanta produkter inom medicinteknik som gör skillnad, på riktigt.
Här får du chansen att ingå i en organisation med positiva medarbetare som trivs på sin arbetsplats. Att företaget dessutom sitter i trevliga och moderna lokaler i Marievik med utsikt över vattnet är ju helt klart ett stort plus. Varför inte ta en skön lunchpromenad längs med Årstaviken och när sommaren kommer kanske till och med ta ett dopp från bryggan? Är du en badkruka? Inga problem - det är helt okey att bara ta med sig sin lunch och njuta i solen på land.
Rollen
I denna spännande roll kommer du få möjlighet att arbeta i ett dynamiskt team som ansvarar för anbud, prissättning och kontraktsadministration. Du kommer arbeta i ett nära samarbete internt med sälj- och marknadsorganisationen samt externt med regioner och landsting i både Sverige och ev i övriga Noriska länder. Detta är en heltidstjänst (37,5 timme/veckan) där du blir direktrekryterad till BD med start så snart som möjligt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen Price and Tender specialist kommer du:
• Projektleda processen tillsammans med marknad och sälj
• Administrera hela anbudsprocessen från start till mål
• Samla in information från interna avdelningar samt leverantörer
• Sammanställa den tekniska, juridiska och kommersiella information som krävs för att lämna in anbudet
• Förbereda optimala och konkurrenskraftiga prisberäkningar
• Uppdatera prislistor och offertverktyg
• Hantera och säkerställa korrekt uppdatering av avtal i CRM-systemet
• Administration i CRM-systemet
Erfarenheter och kunskaper
För att passa och göra succé i rollen ser vi gärna att du har följande erfarenheter:
• Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Tidigare erfarenhet av upphandling och anbud är starkt meriterande
• Flytande svenska, engelska i tal och skrift
• Finska eller danska språket är meriterande
• Mycket goda kunskaper i MS Office
• Erfarenhet av Salesforce är meriterande
• Erfarenhet av medicintekniska branschen är meriterande
Dina personliga egenskaper
Även om dina tidigare erfarenheter är viktiga så är dina personliga egenskaper ännu viktigare. Vi söker dig som är strukturerad, organiserad och trivs med administrativa arbetsuppgifter. Du är en affärsmässig lagspelare som har ett strategiskt och analytiskt arbetssätt. Vidare ser vi gärna att du är kommunikativ, flexibel och har lätt för att samarbeta med olika typer av människor samt är van att arbeta med olika länder och funktioner.
Om Becton Dickinson
Becton Dickinson (BD) är ett globalt medicintekniskt företag som arbetar med att förbättra medicinsk upptäckt, diagnostik och leverans av vård genom Advancing the world of health. De arbetar för att öka säkerheten för patient och vårdpersonal samt utveckla teknik som möjliggör medicinsk forskning och kliniska laboratorier. Becton Dickinson erbjuder innovativa lösningar som hjälper till att främja medicinsk forskning och genomik, förbättra diagnos av infektionssjukdomar och cancer, förbättra medicinering, främja infektionsbekämpning, utrusta kirurgiska och interventionella procedurer samt stödja hanteringen av diabetes.
BD har sitt nordiska huvudkontor i Marievik i Stockholm. De sitter i nya och fräscha lokaler med utsikt över vattnet. Becton Dickinson AB har dotterbolag i Danmark, Finland och Norge och sitt centrallager i Belgien där det mesta av distributionen utgår i från. På huvudkontoret i Stockholm finns utöver kundserviceavdelningen även sälj- och marknad, IT, HR samt ekonomiavdelning.
The Place är Sveriges enda Worklife Partner
För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!
The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.
Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.