Price Manager

Arbetsbeskrivning

Vi önskar utöka med ytterligare en Price Manager som ska tillhöra vår Sales Operations organisation.

Vad innebär jobbet
Som Price Manager ingår du i ett team på sju personer, varav två har rollen som Price Manager. Tillsammans med dina kollegor utvecklar du vår prissättningsmetodik samt driver utvecklingen av våra analys-, prissättnings- och uppföljningsverktyg.

Du analyserar stora datamängder med många påverkande faktorer t ex marknadstrender, prisutveckling, sortimentsmix, tillväxt per kundsegment och division. Tar fram förslag och är rådgivande i prissättning av bruttoprislista, rabattmallar, kampanjer, större offerter, upphandlingar eller vid omförhandling av stora avtal. Du analyserar och är rådgivande i företagets lönsamhetsutveckling i allt från enskilda artiklar till mer övergripande pris- och lönsamhetsarbete.

Du vägleder våra produktchefer i prissättningen av nya produkter utifrån ett marknads-, pris- och lönsamhetsperspektiv. En viktig del av arbetet är uppföljning och rapportering av utfall mot uppsatta mål.

Du verkar i samarbete med avdelningskollegor, säljorganisationen och övriga avdelningar, verkar för nöjda kunder och lönsam försäljningstillväxt.

Du rapporterar till Sales Operations Manager

Din profil

• Har ett genuint intresse av prissättningsfrågor och affärsmannaskap
• Vi ser gärna att du under några år har jobbat i eller nära en säljorganisation
• Har en analytisk förmåga, mycket goda Excel-kunskaper och gärna kunskap att hämta ut data ur affärssystem.
• Har ett strukturerat arbetssätt med starkt eget driv och initiativförmåga. Kunna ”kavla upp ärmarna”.
• Du har en hög grad av initiativförmåga, är van att ta ansvar för dina uppgifter och driver utvecklingen framåt.
• Din förmåga att samarbeta och se möjligheterna i samspelet mellan avdelningar för att bidra till glada kunder, attraktiva priser och lönsamhet, kommer att vara central.
• Har förmåga att få med sig andra på dina förslag och idéer
• Är professionell i din framtoning och står för företagets värderingar
• Har ambitioner att ta ytterligare ansvar i vår organisation
• Din engelska är flytande i tal och skrift

 

Meriterande


• Projekterfarenhet

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett flexibelt arbete med ansvar, stor flexibilitet och goda möjligheter till utveckling. Du befinner dig nära till beslut och kommer att ha god möjlighet att påverka.    

Andra förmåner är en konkurrensmässig lön, lunchförmån, möjlighet till distansarbete för många av våra tjänster, en bra arbetsmiljö, friskvårdsbidrag, personalrabatter samt den tekniska och digitala utrusning som krävs för jobbet.

Vi är ett av världens största familjeägda företag där vår familjära atmosfär och framåtanda är tydlig. Vi investerar i våra medarbetare och är övertygade om att medarbetarna är skillnaden som gör skillnad där vi tar vara på goda idéer och värdesätter ditt unika perspektiv.

Tjänstgöringsgrad:                         Heltid
Placeringsort:                                 Örebro med omnejd

Om ansökan
Rekryteringsarbetet pågår löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan. Din ansökan bör bestå av bifogat CV och ett personligt brev där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten och vad du kan bidra med. Sista ansökningsdag är 24 februari 2023.   

Kontaktperson är Ekonomichef Lars Modig, 070-374 3002.


• Första steget i rekryteringsprocessen är kontinuerlig granskning av ansökningar av rekryterande chef och HR partner, som resulterar i ett första urval av kandidater. När du skickat in din ansökan får du återkoppling inom 2 veckor med besked om du går vidare i processen.

 


• Om du går vidare i processen kontaktar vi dig via telefon eller email för en första intervju som kan ske digitalt eller fysiskt. Håll därför koll på din mailbox, både inkorg och skräppost.

 


• För de kandidater som går vidare i processen kommer inför en andra intervju att genomföra personlighetstest.

 


• I de flesta av våra rekryteringsprocesser ingår en samresa med en kollega eller en träff med en kollega som du kommer samarbeta med. Vi tar även referenser från tidigare arbetsgivare.

 

På Würth strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar varmt sökande med olika bakgrund. Vi kan komma att tillämpa provanställning.

Om Würth
Würth är en kombination av ett logistikföretag, ett serviceföretag och ett säljbolag. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial genom lösningar som sparar tid och skapar ordning och reda. 

Vårt huvudkontor och lager finns i Örebro, där finns också de administrativa och lagerrelaterade tjänsterna. Vi har Sveriges största säljkår, butiker över hela landet, innesäljare, e-handel i framkant och en kompetent kundsupport. Würth är världens ledande leverantör av förbrukningsmaterial till företag inom fordon, industri, bygg och hantverk. Koncernen finns i 84 länder och har nära 100 000 anställda. Vår värdegrund som bygger på inspiration, mod och passion visar vad vi står för och vad vi vill åstadkomma.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Würth
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 7 februari 2023
  • Ansök senast: 24 februari 2023

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024