Pricing Analyst & Business Developer

Pricing Analyst & Business Developer

Arbetsbeskrivning

Blir du inspirerad av tanken på att arbeta i ett team med fin sammanhållning, kreativitet och ett mindset om att alltid blicka framåt? Har du dessutom en längtan efter att få visa dina analytiska skills med siffror och kommunikation som verktyg? Då kan du precis hittat rätt! För denna roll pratar vi gärna både med dig som tidigare arbetar med prissättning och med dig som gillar siffror, har analytisk förmåga och kan visa motivation och engagemang för den här typen av arbete. Ta chansen för denna unika tjänst och sök NU!

OM TJÄNSTEN
I rollen som Pricing Analyst & Business Developer kommer du bli en del av E.ON:s pris-och produktavdelning. Avdelningen är en del av kärnan i E.ON:s el- och biogashandel och ansvarar för E.ON:s produkter, prissättning och lönsamhet för såväl privat- som företagskunder. Ditt framtida team bidrar med en viktig funktion i att ständigt vara relevanta på marknaden och möta kunders behov samtidigt som de levererar mot sina finansiella mål. Tillsammans arbetar de med ständiga förbättringar utifrån databaserad analys och förändringar i marknaden.

Du kommer i denna roll bli en central del av E.ON:s el- och biogashandelsaffär där samarbete med flera olika avdelningar kommer ge dig stor förståelse för hela affären. Utifrån kundefterfrågan och marknadsmöjligheter driver du produkt- och prisstrategier samt analyserar lämpliga affärsmodeller för såväl el som biogas. Tillsammans med ditt team säkerställer du så att E.ON:s operationella prissättning av el- och biogasavtal fungerar optimalt samtidigt som du bidrar till att skapa konkurrenskraftiga värdeerbjudande till E.ON:s kunder. Eftersom teamet ständigt strävar efter att bli bättre, kommer du i denna roll också ansvara för att ta fram beslutsunderlag som ligger till grund för diverse förändringsinitiativ.

Några ord om teamet från chefen Anna: "Vårt team består av fem engagerade kollegor som är våra produkt- och prisexperter. Vi är ett team med hög kompetens som jobbar tight tillsammans och värdesätter att dela med oss av såväl våra kunskaper som insikter för att ständigt bli bättre och utveckla oss själva. Vi har en harmonisk gruppdynamik med bra sammanhållning - det är inte ovanligt att vi hittar på saker med varandra utanför jobb!"

Du erbjuds
- Ett konsultuppdrag på inledningsvis 6 månader med goda möjligheter till förlängning eller överrekrytering.
- En fot in på ett företag som vill satsa på dig och din utveckling.
- Personlig coachning från din konsultchef på Academic Work likväl som från din närmsta kontaktperson på E.ON.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Prissättning: Hålla koll på och uppdatera priser, köra kontroller av prognosarbete, avropa mot handeln samt skapa underlag för olika prisinputs.
* Analys: Analysarbete, uppföljning av lönsamhet och ständiga förbättringar av analysmodellen.
* Utveckling: Uppdatering och utveckling av produkterna (produktutveckling) samt ingå i större affärsutvecklingsprojekt.
* Avtal: Bidra till att avtalsvillkor gentemot alla kundsegment - B2C, B2B följer gällande regelverk.


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet och kunskap av affärsutveckling, prissättning eller framtagning av olika affärsmodeller med lönsamhet i fokus.
- Har en akademisk utbildning, gärna som civilingenjör, civilekonom eller liknande.
- Är van vid att arbeta i Excel och är bekväm med att driva analysarbete.
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har...
- Erfarenhet från el- och biogashandel

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. Vi lägger absolut störst vikt vid ditt engagemang, inställning och analytiska förmåga.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Med din analytiska förmåga skapar du dig snabbt en förståelse för siffror och kan relatera det till verksamheten. Du är kommunikativ och har ett genuint intresse av att skapa goda relationer på ett bra sätt inom organisationen för att främja ett effektivt samarbete. Slutligen tror vi att du, med ditt kund- och resultatfokus, har en vilja att utveckla affärer och bidra med ständiga förbättringar.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2023
  • Ansök senast: 7 november 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


C&A and Spare Parts Business Controller

C&A and Spare Parts Business Controller

23 december 2024

21 december 2024

20 december 2024

20 december 2024