OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad ska du göra?
I denna roll kommer du ansvara för Hagers prisstrukturer, marginal och avtalshantering mot kund. Du driver prishanteringen och arbetar således med att både ta fram nya priser och uppdatera befintliga. Rollen innebär ett stort egenansvar och många kontaktytor både inom företaget i Sverige och inom koncernen. Det finns en nystartad pricing-grupp som du kommer bli en del av och samarbeta med kollegor från olika länder för att skapa ett gemensamt arbetssätt.
Du kommer få arbeta fritt i denna roll och ta mycket eget ansvar över ditt arbete. Du samarbetar främst med våra produktchefer och säljare, men även ekonomiteam och internationella kontakter i koncernen. I rollen har du bland annat ansvar för:
- Leda det strategiska arbetet med prissättning och förstå vad som driver intäkter och kostnader
- Prissättning av produkter, både egenproducerade och inköpta lokalt
- Forecast och omvärldsbevakning av marknaden
- Tät kontakt med inköps- och logistikfunktionerna
- Nära samarbete med försäljningsorganisationen i och utanför Sverige
Detta är en ny roll på Hager och du kommer ta över arbetet från bolagets controller som ansvarar för detta idag. Du erbjuds därför stora möjligheter att sätta din prägel på rollen och arbetsmetoder och på Hager ses detta som en nyckelfunktion för att fortsätta sitt framgångsrika arbete med kunden i fokus.
Vem är du?
Du har 5 års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom prissättning och lönsamhetsfrågor. Har du även erfarenhet från stora artikelvolymer eller från vår bransch är det en stor fördel men inget krav. Du uttrycker dig flytande på svenska och engelska och har mycket goda kunskaper i Excel. Har du även tidigare erfarenhet att arbeta i SAP är det meriterande.
Som person har du en god analytisk förmåga som har förmågan att driva på och ta ansvar för sitt arbete. Du är social och skapar möjligheter till gott samarbete genom att uppmuntra sociala kontakter och dialog. Du har förmågan att driva många parallella projekt och tar dig an nya uppgifter med nyfikenhet och lösningsfokus.
Vilka är Hager?
Hager är en ledande leverantör av system, lösningar och tjänster inom elinstallation. Utbudet sträcker sig från eldistribution och kanalisation till strömställarsystem och smart fastighetsautomation för installation i bostäder och kommersiella fastigheter.
Hager är ett familjeägt företag med mer än 11 500 anställda, tillverkning på 22 platser runt om i världen och kunder i mer än 120 länder. De skapar produkter och lösningar, för bostäder och kommersiella fastigheter, som erbjuder sinnesro, säkerhet och välbefinnande för människor i deras dagliga liv.
I Sverige finns huvudkontoret i Mölndal samt ett säljkontor i Stockholm. Gå gärna in på www.hager.se för mer information.
Vill du veta mer?
Den här rekryteringen genomförs i samarbete med Wise Professionals. Du kommer att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Martin Jerrskog på martin.jerrskog@wise.se eller Jenny-Ann Löfgren på jenny-ann.lofgren@wise.se. Du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt då dessa hanteras löpande.