Pricing Specialist

Pricing Specialist

Arbetsbeskrivning

ValueOne rekryterar en Pricing Specialist till vår kund Alligo med placering i antingen Göteborg eller Tyresö. I rollen kommer du att ansvara för att utveckla den nordiska prisprocessen och stötta företagets kategoriorganisation med dess prishantering. Är du en driven och analytisk person som kan hantera stora mängder data? Då kan detta vara tjänsten för dig. 

Alligo är en ledande aktör inom arbetskläder, personligt skydd, verktyg och förnödenheter i Norden. Alligo bildades 2020, genom sammanslagningen av Swedol och TOOLS under namnet Verktyg, förnödenheter, arbetskläder och skydd. 2021 tog sig företaget namnet Alligo som betyder ”något som hänger ihop” på esperanto. Alla delar av Alligo hänger ihop och tillsammans är vi ett integrerat företag som förser Nordens yrkesfolk med vad det behöver. Vi har ett tydligt fokus på förnödenheter och erbjuder ett standardiserat produktsortiment med varor och tjänster som får företag att fungera.

Genom konceptvarumärkena Swedol, TOOLS, Grolls och Univern samt lokala specialistvarumärken, möter vi professionella kunder i hela Norden i de kanaler där de vill möta oss, oavsett om det är butik, utesälj, digitala kanaler eller service på plats.

Alligo arbetar i en integrerad nordisk organisation med försäljningsorganisationer i våra tre huvudmarknader Sverige, Norge och Finland. Sverige är Alligos största marknad och geografiska segment med ett brett och rikstäckande butiksnät. Vid 2021 års utgång hade Alligo totalt 109 butiker i Sverige, fördelat mellan 53 Swedol-butiker, 19 TOOLS-butiker, 19 Grolls-butiker och 18 butiker under fristående specialistvarumärken. Alligo har 2319 anställda och en omsättning på 8475 Mdr sek.

Läs mer om Alligo här: https://www.alligo.com/.

Om rollen

Tjänsten som Pricing Specialist på Alligo är en specialistroll där du kommer att ansvara för den nordiska prisprocessen samt stötta verksamheten i frågor rörande hantering av priser. Tillsammans med dina kollegor ska du utveckla den nordiska prisprocessen, relaterade systemstöd och bidra till en högkvalitativ prisprocess i linje med Alligos strategi. Rollen är bred och du förväntas ta såväl ett taktiskt som operativt ansvar.

Tjänsten är placerad i Göteborg alternativt i Tyresö, söder om Stockholm. Möjlighet till distansarbete delar av arbetstiden finns. Du rapporterar till Supply Chain Manager.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Koordinering och samarbete med kategorichefer, masterdata och IT för att utveckla den nordiska prisprocessen.
Stötta företagets kategoriorganisation med hantering av priser.
Säkerställa att rätt processer, verktyg och uppföljning finns på plats.
 Leda projekt och kommunicera med ledningen inom både sälj- och inköpsorganisationer.
Analysera stora mängder data och ta fram aktivitetsförslag.
 I övrigt förekommande arbetsuppgifter som kan ingå i rollen.

Erfarenhet och kompetens

Rätt person för den här tjänsten har ett personligt driv och en stark analytisk förmåga, relevant högskolexamen gärna en ingenjörsutbildning. Vi förväntar oss inte att du nödvändigtvis har haft motsvarande roll tidigare, dina personliga egenskaper kommer värderas högt i processen.

Rollen kräver goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift, liksom goda kunskaper i Excel och en allmänt hög IT-kompetens. Kunskaper avseende prissättning inom breda sortiment, B2B är meriterande. Branscherfarenhet inom exempelvis kläder och skydd eller verktyg är också meriterande.  

För att du ska trivas i rollen är det viktigt att du kan arbeta både operativt och strategiskt samt att du har förmåga att förstå hela affären och vågar utmana etablerade sanningar och metoder. Det är även viktigt att du kan hantera en stor mängd data och förstår komplexa strukturer. Du ska vilja jobba med stringenta metoder och strukturer anpassade för en ärlig prissättning i en säljdrivande verksamhet. Du behöver se helheten och ha förmågan att prioritera. Som person har du god kommunikativ förmåga och lätt för att knyta kontakter både med externa och interna intressenter.

Vi arbetar utifrån vår värdegrund – Engagemang, samarbete och kompetens.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99 alternativt 010 332 29 20.  

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ValueOne AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juli 2022
  • Ansök senast: 8 september 2022

Besöksadress

Cylindervägen 12
None

Postadress

Cylindervägen 12
Nacka Strand, 13126

Liknande jobb


Planerare / Inköpare,  ANCHOR LÅS AB

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

6 augusti 2024

Planerare / Inköpare,  ANCHOR LÅS AB

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

6 augusti 2024

Planerare / Inköpare,  ANCHOR LÅS AB

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

6 augusti 2024