OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Continental utvecklar banbrytande tekniker och tjänster för hållbar och uppkopplad mobilitet för människor och deras gods. Teknikföretaget, som grundades 1871, erbjuder säkra, effektiva, intelligenta och prisvärda lösningar för fordon, maskiner, trafik och transport. 2019 omsatte Continental för 44,5 miljarder euro och företaget sysselsätter för närvarande mer än 232 000 personer i 59 länder och marknader.
På den svenska marknaden ansvarar Continental Däck Sverige AB för marknadsföring och försäljning av Continentalgruppens affärsområden personbilsdäck, last- och bussdäck, industridäck och entreprenaddäck. Genom ett fokus på säkerhet i sina produkter ger Continental sitt bidrag till den svenska nollvisionen som är bilden av en framtid med noll olyckor i trafiken. Vi tror att du som söker vill vara med på denna resa!
Är du analytiskt lagd, en fena på Excel och lockas av en strategisk roll med övergripande ansvar för prissättning? Då kan du vara den vi söker!
I rollen som Pricing Specialist ansvarar du för att utveckla, implementera och leda Continentals prisstratregi och arbetssätt, men även jobba med löpande förbättringsarbete kring företagets processer. Du kommer arbeta inom den svenska marknadsorganisationen och rapporterar till marknadschefen. Det blir även tätt samarbete med den svenska säljorganisationen och den centrala pricing avdelningen i Tyskland. Tjänsten är placerad på vårt nybyggda och fräscha huvudkontor i Göteborg. Tjänsten är ett vikariat på drygt 1 år med eventuell möjlighet till förlängning.
Övergripande ansvarsområde:
• Ansvara för att utveckla, implementera och leda arbetet med en konkurrenskraftig prisstrategi.
• Säkerställa kvalitet i och utveckling av listprissättning, avtalsstruktur och övergripande prisprocess.
• Stötta försäljningsteamet med både enkla och komplexa business case och affärsanalys.
• Representera den svenska marknaden i centrala och regionala möten gällande prissättning.
• Aktivt promota och följa upp prisåtgärder/kampanjer med säljorganisationen.
• Bevaka och analysera marknadsandelar, konkurrenters prissättning och agerande på marknaden.
• Samla in och analysera data från olika källor samt skapa rapporter och olika dashboards.
• Hantera stora mängder masterdata i SAP
Vi söker dig som har relevant akademisk examen inom ekonomi, du behöver ha ett genuint intresse för siffror, analys och beräkning. Det är en klar fördel om du har 3-5 års arbetslivserfarenhet från analys- och prisstrategiarbete, gärna från ett internationellt bolag. Om du har erfarenhet av att arbeta i ett system för affärsanalys, exempelvis PowerBi, skapat rapporter och dashboards, ser vi det som ett stort plus.
För att lyckas i rollen behöver du vara analytiskt lagd och ha avancerade kunskaper i Excel. Den vi söker är noggrann, nyfiken, ansvarstagande men även kommunikativ och nätverkande. Du uttrycker dig obehindrat på engelska i både tal och skrift.
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via jerrie.se senast onsdag 4 november. Då tjänsten är ett vikariat så kommer vi arbeta med löpande urval. Om du har frågor kontakta rekryteringskonsult Martin Dahlberg på 0763-17 07 41.