OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rörelse och hälsa, Närsjukvården i centrala Östergötland, vänder sig till patienter som i öppen- och slutenvård behöver rehabilitering på grund av sjukdom, skada eller livsstilsrelaterade besvär.
Här arbetar sammanlagt cirka 150 personer, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, logopeder, kuratorer, undersköterskor och administratörer. Inom kliniken finns fem tjänster inom administration med olika ansvarsområden. Det övergripande uppdraget för våra administratörer är att hantera administrativa ärenden i det dagliga arbetet som rör samtliga våra enheter för att våra behandlare i slutänden ska kunna ge bästa vård och bemötande till våra patienter. Gemensamt ansvar som gruppen har är att bemanna klinikens två receptioner.
Vi söker nu dig som drivs av att ge god service i kombination med administrativa arbetsuppgifter, receptionsuppgifter samt prioritering i dessa.
Arbetsbeskrivning
Administratörsgruppens arbete är centralt för att arbetet ska flyta på så bra som möjligt för våra behandlare, fysioterapeuter, arbetsterapeuter, kuratorer, logopeder och undersköterskor på rörelse och hälsa. Du kommer att ingå i administratörsgruppen och dina arbetsuppgifter kommer att vara inom administration och reception. I uppdraget ingår bland annat att samverka, vara tillgänglig och att ha ett driv i att fånga upp frågor och ärenden som kommer till administratörsgruppen, både från våra patienter och våra medarbetare inom rörelse och hälsa. Vi jobbar med självincheckning för patienterna och här kommer administrationsgruppen att få en central roll i att arbeta för att denna funktion ska bli det primära alternativet. Du kommer att ha en del fasta arbetsuppgifter, men akuta uppgifter kommer att dyka upp nästan dagligen.
Utbildning och erfarenhet
Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete inom Region Östergötland eller hos annan arbetsgivare. Vårdadministratörsutbildning är meriterande men inget krav. Det är meriterande om du har kunskap och intresse av Region Östergötlands IT-system som Cosmic, Heroma, Rebus. Du ska ha goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift då du ska kommunicera både med patienter och medarbetare.
Personliga egenskaper
Det här arbetet ställer höga krav på ett serviceinriktat förhållningssätt och mycket god social kompetens. För att trivas i tjänsten behöver du vara flexibel, tycka om att samverka med olika människor och göra det på ett smidigt och professionellt sätt. Du behöver vara stresstålig, strukturerad och ha förmågan att kommunicera på ett tydligt sätt. Du behöver kunna prioritera och se ditt och administratörsgruppens uppdrag i verksamheten ur ett helhetsperspektiv. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Ansökan och anställning
Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då vi kan komma att tillämpa löpande intervjuer.
Läs gärna här om https://www.regionostergotland.se/ro/jobb-och-utbildning/dina-formaner.
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.