OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi efter Tendo´s nya VD-assistent!
Som VD-assistent kommer du att ha många varierande ansvarsområden och det handlar snarare om att hantera de situationer som dyker upp i det dagliga arbetet än att göra det perfekta excel-dokumentet. Vi söker dig som vill vara bolagets allt-i-allo och vara beredd att avlasta där det behövs. Det kan vara allt från att hantera kvitton till bokföringen, fixa fika och ta emot paket till att läsa igenom texter och stödja bolagets VD i det vardagliga arbete. Det är ett varierande arbete där du kan få möjlighet att växa inom flera områden.
Dina huvudsakliga uppgifter kommer att handla om ekonomi, administration och kommunikation. Mer om detta hittar du längre ner.
Om Tendo:
Tendo AB är ett prisbelönt företag som arbetar med revolutionerande bärbar robotik. Tendo har utnämnts som Europas främsta Robot-Startup och har erkänts nationellt såväl som internationellt.
Bolaget bygger på ett koncept som företagets VD, Sofie Woge, utvecklade under sin masteruppsats vid Lunds universitet i samarbete med NASA i Houston. Idag arbetar företaget mot marknadsintroduktion av deras första produkt; ett minimalistiskt exoskelett för händerna, en livsförändrande robothandske, som hjälper människor som är förlamade till en följd av en ryggmärgsskada att intuitivt greppa, hålla och släppa föremål. Affärsidén är att bidra till självständighet och förbättrad livskvalitet för fler genom att erbjuda intuitiva och bärbara robotiserade hjälpmedel.
Tendo OneGrip är minimalistiskt designad och styrs helt intuitivt av kroppens egna rörelser. Produkten möjliggör att användaren kan äta, dricka och skriva själv utan assistans, vilket i sin tur ger dem självständigheten tillbaka.
Tendo grundades år 2016 i Lund och i april 2022 börsnoterades bolaget på Spotlight Stock
Market. Idag har Tendo 5 anställda och företagets kontor ligger på Ideon Science Park i Lund.
Se deras presentationsvideo här: https://youtu.be/J9VN6kkw0j4
Arbetsuppgifter:
Att vara VD-assistent på ett lite bolag resulterar i ett varierande arbete med “många hattar”. Dina huvudsakliga uppgifter är följande:
Administrativa uppgifter:
Boka och planera resor
Assistera eller ansvara vid inköp av exempelvis datorer eller kontorsmaterial
Assistera i planering och genomförande av interna events
Hantera paket
HR- och ekonomiuppgifter:
Hantering av kvitton till bokföring
Assistera Tendos redovisningskonsult vid behov
Stödja vid administrering av rekryteringsprocesser
Kommunikation:
Sköta bolagets sociala medier, LinkedIn, Facebook och Instagram, och arbeta med bolagets kommunikation – med stöd från Tendos kommunikationskonsult.
Du är:
Effektiv och kan snabbt ta till dig och lösa problem som dyker upp
Strukturerad och Självständig - kan själv ta ansvar för sitt arbete
Flexibel och har inga problem med att förutsättningar ändras
Initiativtagande person som kan själv se var du kan avlasta eller hjälpa till
Positiv och bidrar till en bra arbetsmiljö
Proaktivt och vågar ta ansvar
Du tycker att det är spännande och givande med en mindre organisation med en ”startup-känsla”
Du ska även ha erfarenhet av Office-paketet samt en förmåga att snabbt lära dig nya system. Tjänsten kräver att du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift och behärskar svenska och engelska obehindrat.
Tidigare arbetsuppgifter med administration och ekonomi är meriterande men inget krav.
Detaljer om tjänsten
Tjänsten är deltid (30% med möjlighet till ökning) och vi ser att du troligen arbetar en fast dag i veckan, alternativt två halv-dagar, och att du även är beredd på att hoppa in när det behövs under arbetsveckan.
Vi värdesätter att du genom din prestigelöshet gärna avlastar företagets övriga funktioner om så krävs.
Omfattning: 30%
Startdatum: Omgående
Placering: Lund
Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Detta är en direktrekrytering som hanteras av Academic Solutions och alla frågor kring tjänsten hanteras av Academic Solutions enligt kundens önskemål.
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Julia, julia.collijn@academicsolutions.com
Vi ser fram emot din ansökan!