Priskalkylering och försäljning

Arbetsbeskrivning

1 plats, heltid.Kontrollera inköpspriser.Vid prishöjningar kalkylera nya prisförslag för olika prisgrupper för beslut av vd.Priskalkyl av nya produkter.Uppdatera beslutade priser i prislistor i Hansa Financials, diverse kataloger och webbutiker. Profil: självständig, datorvana, Excel och Word, engelska, körkort.Kännedom om moms, täckningsbidrag, kunna kalkylera ett inköpspris vid import.Erfarenhet av något administrativt program.Gärna ha arbetat med bokföring eller administration.Positiv attityd, självgående med eget ansvar.I starten skall samtliga produkter gås igenom, tar 2-3 månader.Därefter räcker det att kolla inkommande fakturor 1 dag i veckan och uppdatera priser vid behov.Samt en kalkylering 1 gång om året, tar 1-2 veckor.Efter ett par månader börjar dagen med en del arbetsuppgifter som orderregistrering, exportfakturering, enklare tullhandlingar, betalningskontroll hos Payer och Paypal.Betalningsinfo samlas till bokföringsavd.Lite helpdeskarbete, uppdatering av texter på produkter.Detta är normalt klart på 1-3 timmar.Kunskaper: kunskap om moms inom och utom EU, fakturering och liknande.Engelska i helpdesken.Resten av dagen försäljning till återförsäljare och kundämnen som kan bli återförsäljare.Det är sällan återförsäljare behöver besökas. Försäljning sker mestadeles via utskick (som skall skrivas) och katalog.Det är nästan regel att produkterna är marknadens bästa då vi är ett innovationsföretag.Exempel på kundkategorier är vården, förskolor, byggvaruhus, varuhuskedjor.Exempel på varumärken: Aromhuset, Prestige, Smittstopp, Fulstopp, Tvärstopp, Gert Strand, Dog Security. Vid stort behov av mer försäljningstid - skapat av försäljningsframgångar - så kan arbetet övergå till enbart försäljning.Provision tillkommer för all försäljning på alla anskaffade kunder enligt månadens kund/säljare statistik (alltså ej på befintliga kunder).Stor potential till försäljning, mycket bra produkter och vi har ingen säljare alls idag - produkterna får sälja sig själva, vilket dom också gör. Arbetsplatsen är i Svedala.Flytande svenska samt kunna ändra, skriva om och ibland skriva grammatiskt rätta svenska texter.Du måste kunna arbeta 100% självständigt.I försäljningen tar Du alla beslut och har hand om all kundkontakt inom ramar vi bygger upp.Allt arbete måste ske på plats i Svedala.Fullt upp att göra men vi stressar inte.Dock försöker vi få en ostörd arbetsmiljö så Du som söker, ring inte och besök oss inte.Ange lönekrav per månad för heltid direkt i mejlet samt handläggare och kontor inom AF.Ange om Du har rätt till nystartstöd.OBS: ansökningar utan lönekrav kommer inte att behandlas.Mallansökningar med samma text som skickas som svar på alla annonser (ansökningsspam) kommer inte att behandlas.Skicka inga ansökningar med förslag att jobba hemifrån, allt arbete måste ske här på plats.Skicka inte ansökan om Du bor mer än 5 mil från Svedala.Vi läser alla ansökningar och hör av oss inom 3 veckor från sista annonsdag om vi är intresserade.Körkort B körkort fordras.Ansökan Alla ansökningar MED löneanspråk går vi igenom och kontaktar inom 3 veckor från sista annonsdag om intresse finns.

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Ström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: GERT STRAND REKLAM AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 28 oktober 2009
  • Ansök senast: 27 november 2009

Postadress

BOX 50221
MALMÖ, 20212

Liknande jobb


Office Assistant

11 november 2024