OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Sparbanken Eken är inte en vanlig bank. Vi är kundnära och enkla att ha att göra med. Att vi är lokalt ägda och gillar att ge tillbaka till närsamhället skapar stolthet, både hos både våra medarbetare och kunder. Det ger också en unik möjlighet att påverka din egen utveckling och arbetsvardag. Världen är din, hos oss!
Om tjänsten
I tjänsten, som tillhör vårt kundcenter servar vi alla bankens kunder, andra banker, mäklare m.fl. via telefon, internetbanken och hemsidan. Här besvaras även bankens inkommande telefonsamtal och mail. På kundcenter handläggs ärenden och frågor av bred karaktär, allt från digitala låneansökningar, till att ge rådgivning till privatkunder via telefon och videomöten. I rollen finns stort fokus på att guida och inspirera kunderna till att göra sina bankaffärer i våra olika kanaler. Vi genomför även proaktivt bearbetning av kunder på uppdrag från kontoren.
Om dig
Som medarbetare hos oss förutsätts det att du vill och kan skapa goda relationer och upprätta förtroende. Att ge bra service är en självklarhet för dig. Arbetstempot är ibland högt och därför är det bra om du tycker om att ha mycket att göra och se till att uppgifter blir utförda både snabbt och korrekt. Du har god initiativförmåga och vill ta till dig nya kunskaper och arbetssätt
Vi ser gärna att du arbetat tidigare med rådgivning inom bank och har en Swedsec-licens för rådgivare och bolån. Det är meriterade om du även har IDD licens då vi tillhandahåller både liv- och sakförsäkringar.
Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %
Tillträde och placeringsort enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag är 15/8. urval och intervjuer sker löpande.
Frågor om tjänsten besvaras av Camilla Lönquist Roos: 0459-388 05, camilla.lonquist@sparbankeneken.se
Facklig kontaktperson Marie Olsson: 0459- 388 01, marie.olsson@sparbankeneken.se