Privatrådgivare, Lerum

Privatrådgivare, Lerum

Arbetsbeskrivning

Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner.

Job ID: 12401
Har du en passion för att skapa goda kundupplevelser och kommer personlig service naturligt för dig?
Nordea är en ledande bank i Norden som i 200 år verkat för att var en stark och personlig finansiell partner till våra kunder. Vår affär bygger på långsiktiga relationer med kunderna där vi kombinerar vår rådgivningskompetens med våra digitala lösningar för att på bästa sätt ta hand om kundens hela ekonomi.
Till kontoret i Lerum söker vi dig som vill vara med och bidra till att uppfylla våra kunders framtidsplaner och drömmar.

Om tjänsten
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande uppdrag och att bli del av ett team av härliga kollegor, i en god arbetsmiljö och med uppskattade ledare**. (**när vi frågar våra medarbetare hur väl de uppskattar sin närmaste ledare, svarar de 93 på 100-gradig skala)
Som ny får du utbildning som ger dig förutsättningar att ge våra kunder kvalificerad service. Du behöver alltså inte ha erfarenhet av finansiella tjänster.
Vi tillhandahåller även löpande utbildningar för att du på bästa sätt ska kunna ge våra kunder förstklassig hjälp och ge kundanpassade tips om bankens tjänster, produkter och kanaler.

Ditt jobb handlar om att:
* Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet
* Attrahera nya kunder, samtidigt som du bibehåller goda relationer med befintliga kunder
* Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på att upprätthålla och skapa tillväxt i kundens tillgångar och uppnå affärsresultat

Tjänsten är placerad Lerum.

Vem du är
Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Det här är våra värderingar som vi hoppas att du delar. Vi söker dig som har ett genuint intresse av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.
Du:
* Har förmågan att sätta dig in i kundens situation, och har en naturlig fallenhet för att bygga relationer
* Stimuleras av att ge service och få kunders och medarbetares uppskattning för ditt bidrag
* Deltar aktivt för att skapa god stämning och utvecklas tillsammans med kollegor
* Är strukturerad, anpassningsbar och tar till dig ny teknik som du använder i det digitala mötet med kunden

Det är meriterande om du har bank/försäkringsbakgrund och/eller flera års erfarenhet från serviceyrken. Med rätt personliga egenskaper kan du komma från olika yrkesbakgrunder.
Vi ser fram emot att träffa dig som trivs med att arbeta i team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser.
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg

Skicka in din ansökan senast den 11/09/2022. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Katharina Knoop, katharina.knoop@nordea.se / +46 767657752.

I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 augusti 2022
  • Ansök senast: 11 september 2022

Liknande jobb


2 november 2024

1 november 2024