OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner.
Job ID: 13701
Till Nordeas Lånecenter i Uppsala söker vi dig som vill vara med och bidra till att uppfylla våra kunders framtidsplaner och drömmar. Passion för att skapa goda kundupplevelser och ge personlig service kommer naturligt för dig. Genom detta bidrar du till att skapa framtidens relationsbank, där vi möter kunderna i nya kanaler, och på nya sätt - varhelst och närhelst det passar dem.
Vad vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande uppdrag och att bli del av ett team av härliga kollegor, i en god arbetsmiljö och med uppskattade ledare**.
Som nyanställd hos oss får du den utbildning som krävs för att du ska ha förutsättningarna att ge våra kunder kvalificerad service. Du behöver alltså inte ha erfarenhet av finansiella tjänster. Vi tillhandahåller även löpande utbildningar för att du på bästa sätt ska kunna ge våra kunder förstklassig hjälp och ge kundanpassade tips om bankens tjänster, produkter och kanaler.
Om tjänsten
På Lånecenter sker alla möten på distans och vi har kontakt med kunder från hela Sverige i olika kanaler, i huvudsak genom telefon. Vi söker nu medarbetare till två olika roller, Kundrådgivare och Privatrådgivare.
Som Kundrådgivare hjälper du våra kunder med finansiering i form av privatlån. Du arbetar med privatlåneansökningar samt inkommande samtal från kunder som vill nå oss i frågor rörande privatlån och bolån.
Som Privatrådgivare hjälper du kunder som genom hela bolåneresan. Du arbetar fokuserat inom bolåneaffären med inriktning på finansiering och rådgivning. I denna roll arbetar du med bolåneansökningar samt inkommande samtal från kunder som vill nå oss i frågor rörande bolån.
Ditt jobb handlar om att:
* Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet.
* Attrahera nya kunder, samtidigt som du bibehåller goda relationer med befintliga kunder.
* Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på att upprätthålla och skapa tillväxt i kundens tillgångar och uppnå affärsresultat.
Tjänsten är placerad i Uppsala.
Vem du är
Vi söker dig som har ett genuint intresse av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.
Du:
* Har förmågan att sätta dig in i kundens situation, och har en naturlig fallenhet för att bygga relationer.
* Stimuleras av att ge service och få kunders och medarbetares uppskattning för ditt bidrag.
* Deltar aktivt för att skapa god stämning och utvecklas tillsammans med kollegor.
* Tar till dig ny teknik som du använder i det digitala mötet med kunden.
Det är meriterande om du har erfarenhet av serviceyrken. Vi ser fram emot att träffa dig som trivs med att arbeta i team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser.
** när vi frågar våra medarbetare hur väl de uppskattar sin närmaste ledare, svarar de 90 på 100-gradig skala.
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast den 10/11/2022. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Sandqvist, fredrik.sandqvist@nordea.se.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.
Endast för kandidater i Sverige -för facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.com eller SACO på saconordea@nordea.com.