OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner.
Job ID: 15403
Till Strängnäs söker vi nu dig som vill vara med och bidra till våra privatkunders framtidsplaner genom förstklassig rådgivning. När våra kunder strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar, finns vi där för att erbjuda en relevant finansiell lösning.
Vi ser fram emot att träffa dig som trivs med att arbeta i team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser.
Med din kunskap och din passion för att överträffa kundernas förväntningar bidrar du till att skapa framtidens relationsbank, där vi möter kunderna i nya kanaler, och på nya sätt - varhelst och närhelst det passar dem.
Välkommen till ett förstklassigt team som är framåtlutat med stort hjärta och drivkraft som alltid strävar efter att ge det lilla extra till våra kunder.
Om tjänsten
Som Privatrådgivare spelar du en viktig roll i att hjälpa kunderna planera inför framtiden. Du ger förstklassig rådgivning med inriktning på placeringar, sparande, försäkringar och finansiering. Kunderna möter du både digitalt och fysiskt på kontoret.
Dina fokusområden blir att:
* Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, där du ser till att kunderna direkt får hjälp i den kanal som matchar deras individuella behov.
* Aktivt arbeta tillsammans med ditt team för att attrahera nya kunder, samtidigt som du utvecklar relationer med befintliga kunder.
* Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på att upprätthålla och skapa tillväxt i kundens tillgångar och uppnå affärsresultat.
Tjänsten är placerad i Strängnäs.
Vem du är
Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Det här är våra värderingar som vi tror att du delar. Värderingarna hjälper oss att överträffa oss själva varje dag.
Vi söker dig som har ett genuint intresse av vår affär och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.
Du:
* Har förmågan att sätta dig in i kundens situation, och har en naturlig fallenhet för att bygga relationer med både kunder och kollegor.
* Stimuleras av att arbeta resultatinriktat, där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med våra produkter och tjänster.
* Arbetar aktivt med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med kollegor.
* Tar till dig ny teknik som du använder i det digitala mötet med kunden.
Det är meriterande om du har en akademisk utbildning och är Swedsec-licensierad. Du har professionella kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift.
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast den 31/01/2023. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Stefan Slagbrand via e-post: stefan.slagbrand@nordea.se alternativt telefon +46 708570947
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.
Endast för kandidater i Sverige -för facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.com eller SACO på saconordea@nordea.com