OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner.
Job ID: 3752
Till Lånecenter söker vi nu dig som vill vara med och bidra till våra privatkunders framtidsplaner genom förstklassig rådgivning kring bolån. När våra kunder strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina bostadsdrömmar, finns vi där för att erbjuda bästa service och en relevant finansiell lösning.
Vi erbjuder en inkluderande och dynamisk arbetsmiljö på en enhet med stort fokus i banken, där vi premierar ägarskap, affärsmannaskap och samarbete. Vi är idag över 100 kompetenta medarbetare fördelade på olika team.
Vi söker dig som trivs med att arbeta i team där vi tar ägarskap, hjälper varandra att nå framgång och skapar positiva kundupplevelser. Med din passion för att överträffa kundernas förväntningar bidrar du till att skapa framtidens relationsbank, där vi möter kunder över hela Sverige i nya kanaler, och på nya sätt – via telefon & digitala kanaler. Om du motiveras av en roll där du får utvecklas i en affärsorienterad & föränderlig miljö med möjlighet att påverka processer tror vi att vi är rätt för varandra!
Om tjänsten
Som rådgivare spelar du en viktig roll i att hjälpa kunderna planera inför framtiden. Du ger förstklassig service gällande bolåneaffären med inriktning på tillgänglighet, rådgivning, finansiering och försäkring. Kunderna möter du på distans genom telefon och du hjälper oss säkerställa fantastiska kundupplevelser genom hela bolåneresan.
Tjänsten är placerad i centrala Uppsala.
Dina fokusområden blir att:
* Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, där du ser till att kunderna direkt får hjälp vidare genom sin bolåneresa.
* Aktivt arbeta tillsammans med ditt team för att attrahera nya kunder, samtidigt som du utvecklar relationer med befintliga kunder.
* Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på att upprätthålla och skapa tillväxt i kundens tillgångar och uppnå affärsresultat.
Vem du är
Vi söker dig som har ett genuint intresse av vår affär och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet. Vi ser att du:
* Har en ödmjuk inställning med förmåga att snabbt sätta dig in i kundens situation. Vi tror att du har erfarenhet av att kommunicera via telefon från tidigare arbeten och naturlig fallenhet för att bygga relationer med både kunder och kollegor.
* Stimuleras av att arbeta resultatinriktat & gillar att hitta nya affärsmöjligheter, där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med våra produkter och tjänster.
* Är proaktiv och arbetar aktivt med din egen utveckling och gärna delar med dig av kunskap till kollegor.
* Tar till dig ny teknik som du använder i det digitala mötet med kunden.
* Har en god analytisk förmåga, är lyhörd och lugn, även i stressiga situationer.
Det är meriterande om du har en akademisk utbildning och/eller är Swedsec-licensierad. Du har professionella kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift.
Planerad start är 17 januari.
Nästa steg
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 27/10/2021.
För mer information om tjänsten, är du välkommen att kontakta Anna Wallén, telefon 072 - 145 98 87, mail anna.m.wallen@nordea.se eller rekrytering.3569@nordea.se
För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.com eller SACO på saconordea@nordea.com
Vi tror att mångfald bidrar till att våra team uppnår bättre resultat. Därför strävar vi efter att skapa team med en mix av profiler med olika kön, i olika åldrar och med olika bakgrund och erfarenheter.
Välkommen med din ansökan!