OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner.
Job ID: 11878
Till Personalbanken söker vi nu dig som vill vara med och bidra till våra privatkunders framtidsplaner genom förstklassig rådgivning. När våra kunder strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar, finns vi där för att erbjuda en relevant finansiell lösning.
Vi ser fram emot att träffa dig som trivs med att arbeta i team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser. Med din kunskap och din passion för att överträffa kundernas förväntningar bidrar du till att skapa framtidens relationsbank, där vi möter kunderna i nya kanaler, och på nya sätt - varhelst och närhelst det passar dem.
Vad erbjuder vi dig?
Välkommen till ett team med hela Sverige som sitt verksamhetsområde. Som rådgivare på Personalbanken ger du rådgivning till bankens anställda, med familj. En rådgivarroll som innebär en stor utvecklingsmöjlighet för dig även om du arbetar som privatrådgivare idag.
Vi är ett engagerat och affärsdrivet team som tillsammans tar steget mot att skapa en Personalbank i världsklass.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande uppdrag och att bli del av ett team av härliga kollegor, i en god arbetsmiljö
Om tjänsten
Som Privatrådgivare spelar du en viktig roll i att hjälpa kunderna planera inför framtiden. Du ger förstklassig rådgivning med inriktning på placeringar, sparande, försäkringar och finansiering. Kunderna möter du till största del digitalt.
Dina fokusområden blir att:
* Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, där du ser till att kunderna direkt får hjälp i den kanal som matchar deras individuella behov.
* Aktivt arbeta tillsammans med ditt team för att attrahera nya kunder, samtidigt som du utvecklar relationer med befintliga kunder.
* Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på att upprätthålla och skapa tillväxt i kundens tillgångar och uppnå affärsresultat.
Tjänsten är placerad i Stockholm, vi sitter i fina lokaler i Campus Kungsträdgården.
Vem du är
Vi söker dig som har ett genuint intresse av vår sparandeaffär och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet
För att trivas i rollen tror vi at du:
* Har förmågan att sätta dig in i kundens situation och på ett naturligt sätt bygga långsiktiga relationer med både kunder och kollegor.
* Stimuleras av att arbeta resultatinriktat och att göra affärer med våra kunder samtidigt som du på ett professionellt sätt skräddarsyr produkter och tjänster utifrån kundens behov.
* Tar till dig ny teknik som du sedan använder i det digitala mötet med kunden.
* Tar ägarskap för din egen utveckling och kompetens samtidigt som du är en förebild för kollegor.
* Arbetar på ett strukturerat sätt samt med hög kvalité och med kunden i fokus.
Det är meriterande om du har en akademisk utbildning. Swedsec-licens samt Bolånelicens. Du har professionella kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift.
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast den 09/09/2022. För mer information om tjänsten, är du välkommen att kontakta Kontorschef Anna-Karin Söderman, 072-145 94 01 eller Malin Diberius, 072 141 00 58.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.