OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en rådgivande roll och göra skillnad för verksamhetens kunder och deras framtid? Gillar du att skapa långsiktiga relationer och utvecklas i din egen karriär? Då är denna tjänst för dig! Ansök nu.
Vi arbetar löpande med urvalet i denna rekrytering vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om SEB
SEB är en ledande finansiell koncern med internationellt perspektiv. Verksamheten tillhandahåller finansiella tjänster för företag, institutioner och privatkunder. SEB har som mål att bidra med hållbar tillväxt och göra skillnad för kunder, aktieägare, medarbetare och samhället i stort. Verksamhetens servicenivå och expertis gör att SEB kan skapa möjligheter för sina kunder i välgrundade beslut så att de kan förverkliga sina framtidsambitioner och mål. Nu och för framtiden.
Nu behövs förstärkning till teamet för privatrådgivning på kontoret vid Globen. Här arbetar man tätt inom teamet och ser till att stötta och utveckla varandra i en familjär stämning med öppet klimat.
Om rollen
I rollen som rådgivare hos SEB kommer du genom rådgivningsmöten med privatpersoner analysera och identifiera kundernas behov utifrån deras livssituation. Du kommer att stötta kunden i val angående deras ekonomi samt fokusera på att bygga en långsiktig relation med den befintliga eller nya kunden. Som medarbetare hos SEB får du generösa förmåner, flexibla arbetstider och stora utvecklingsmöjligheter.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
Boka in möten med kunder digitalt eller fysiskt
Rådgöra kunder i deras ekonomi utifrån var de befinner sig i livet
Gå igenom mejlförfrågningar
Låneansökningar
Hantera ärenden som ligger väntande från kund samt stämma av aktuella avtal
Aktivt kontakta kunder via telefon för rådgivning och guidning i deras ekonomi
Övrig dokumentation
Din profil
Vi söker dig som har SwedSec-licens för Rådgivare (inklusive certifiering försäkringsförmedling och bolånelicens) och som har ett gediget intresse för försäljning. Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet inom rådgivning på bank alternativt har arbetat med servicerelaterade yrken samt har eftergymnasial utbildning, men det är inget krav.
Som person arbetar du enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl och slutför det som påbörjats. Du gillar att aktivt ta initiativ i sociala sammanhang och har lätt för att skapa relationer samtidigt som du lyssnar, förstår, visar hänsyn och sätter dig in i andras situationer. Vidare är du en person som arbetar proaktivt, sätter upp mål för dig själv och gör det som krävs för ett gott resultat. Vi går mycket på personliga egenskaper men det är extra meriterande om du tidigare har arbetat inom bank och servicerelaterande yrken.
Krav för tjänsten
SwedSec-licens för Rådgivare (inklusive certifiering försäkringsförmedling och bolånelicens)
God datorvana
Flytande svenska i tal och skrift
Goda kunskaper i engelska tal och skrift
Meriterande
Tidigare arbetslivserfarenhet inom bank och / eller servicerelaterade yrken som säljare / kundtjänst / försäkring eller liknande
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller annat motsvarande
Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Stockholm, Globen
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Sista ansökningsdag är 2023-04-30, men vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jenny Engholm via 076-022 49 82 eller jenny@stegra.nu
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.