OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I din delade roll arbetar du med helheten i kundmötet och det innebär service, försäljning och rådgivning kopplat till våra tjänster kring spara, låna och betala. Du möter våra nya och befintliga kunder som kommer in på kontoret eller hör av sig via våra övriga kanaler. Du har även en egen kundstock och träffar dina kunder i bokade möten - digitala eller fysiska. Du arbetar mot uppsatta mål och samarbetet i gruppen, på kontoret och med övriga kollegor på bolaget är mycket viktigt för att kunden ska få vårt bästa bemötande och erbjudas helheten av det vi kan hjälpa till med.
Du blir en av oss som gör oss till det bolag vi är – personliga och nära. Du blir en i det ambitiösa teamet som är Länsförsäkringar för våra kunder och ägare i Tierpstrakten. Ett utåtriktat och omväxlande jobb där vi jobbar tillsammans med fastighetsförmedlingen i gemensamma lokaler. Vi jobbar nära varandra, har kul tillsammans och gör många gemensamma affärer. Det händer mycket i vår verksamhet och du blir i din roll avgörande i vårt mål att skapa en kundupplevelse i världsklass.
Här är kunderna lite viktigare
Eftersom vi ägs av våra kunder så får begreppet kundservice en annan innebörd. Det är inte bara något vi ska leverera utan något i vårt DNA. Länsförsäkringar Uppsalas värdeord är affärsmässighet, handlingskraft och engagemang. Allt vi gör präglas av detta, och det är också egenskaper vi söker hos dig.
I din roll behöver du vara lyhörd för kundens behov och ha ett övergripande perspektiv i kundmötet. Du kan på ett enkelt sätt prata bank och är en utåtriktad säljare med driv, oavsett i vilken kanal du möter kunden. Du bidrar med positiv energi i gruppen, har lätt för att samarbeta samt är prestigelös och flexibel att kunna hjälpa till där det behövs.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av rådgivning och är Swedsec-licensierad inom bolån och placeringar. Du förstår värdet av affärsmannaskap för att åstadkomma goda resultat och har ett strukturerat arbetssätt. Vi ser gärna att du är en person som kan vara en drivkraft när vi fortsätter utvecklingen av det digitala kundmötet.
Vi vill spegla våra kunder och kunna möta dem på bästa sätt. Därför läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi värdesätter de kvaliteter som en mångfald av människor tillför vår verksamhet. För att försöka vara så fördomsfria som möjligt i vår rekrytering så använder vi tester i samband med ansökan och dessa har stor betydelse i vårt första urval.
Mer information
Tjänsten innebär en tillsvidareanställning som inleds med en provanställningsperiod.
Vill du veta mer om rollen och Länsförsäkringar Uppsala kontaktar du kontorschef Lisa Harrå på 018-68 55 48.
Facklig kontaktperson för Forena är Gunnar Rydvall, telefon 018-68 55 58.
Att jobba i ett företag med 147 000 ägare är annorlunda. Det påverkar nästan allt vi gör. Vi måste till exempel vara extra bra på att se och förstå de verkliga behoven hos människor och företag som lever och verkar här. Men vi kan också tänka mer långsiktigt och bidra till hållbarheten i vårt län, på riktigt. Helt enkelt engagera oss i sådant som vi vet ligger våra kunder varmt om hjärtat. Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef Ronny Printzell
018-685667
Teamledare Arne Lindqvist
018-685706
FTF-ombud Robert Mattsson
018-685549
Gruppchef Ronny Printzell
Kontaktombud FTF Robert Mattsson
Teamledare Åsa Lindgren
Gruppchef Michael Ahlfont
Säljchef Kristiina Liljestrand
070-388 56 85
Bank- och försäkringssäljare Anna Jansson
018-68 55 26
Skadegruppchef Michael Ahlfont
070-588 07 86