OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla framtidens e-handel?
Vi söker nu en driven och passionerad talang vill utvecklas genom en initial roll som praktikant hos oss. Vi ser att du har ett gediget intresse för mode, sociala medier, kommunikation och marknadsföring. Teamet är internationellt, därför är goda kunskaper i engelska meriterande.
Spotin AB
Spotin AB är ett svenskt bolag som utvecklar framtidens e-handel. Med en egenutvecklad plattform (Spotin) har vi gjort det möjligt att distribuera försäljning på nätet till vilket sajt eller applikation som helst. Som digital läsare/konsument kan man därigenom köpa en produkt ur en bild direkt där man upptäcker en vara utan att behöva bli förflyttad med länkar till en annan sajt/shop för att handla.
Spotin AB har sitt säte och huvudkontor i centrala Luleå medan marknads- och försäljning är placerat i Stockholm intill Stureplan.
På kundlistan hittar du nordiska mediehus som Egmont Publishing med publikationerna Café och KING men också en rad välkända varumärken inom olika branscher.
Vi växer i snabb takt med många nya kunder som ansluter sig där målet är att bygga ett helt nytt segment för e-handel globalt.
Chansen för dig som vill framåt!
Du ges nu möjlighet att bli del av ett innovativt techbolag, där du har alla möjligheter att avancera framledes.
Från vårt marknadskontor intill Stureplan i Stockholm kommer du få djup insikt i distribuerad försäljning för varumärken inom digitala medier. Vi har lanserat Spotin inom modesegmentet så kunskap och intresse för mode är ett plus men inget krav.
Du kommer få vara med i stora delar av bolaget där du kommer kunna påverka och att vidareutveckla processer, strategi och aktiviteter, för både svenska och internationella samarbeten (hitta, kontakta, förhandla, inleda och fördjupa samarbeten). Beroende på vad som händer i vår omvärld så kan också deltagande på internationella mässor vara aktuellt.
Dina primära uppgifter:
Din främsta arbetsuppgift innefattar att skapa och upprätthålla samarbeten med nya och existerande varumärken och samarbetspartners. Du kommer vidare arbeta med att öka kommunikationen från bolaget i utvalda sociala kanaler. Du kommer också hjälpa modevarumärken att använda tjänsten för att maximera deras försäljning och mediala genomslag.
Ytterligare uppgifter:
Analys av varumärken, media och bloggare/influencers för samarbeten
Utveckla sälj- och marknadsmaterial.
Utforma digitala kampanjer i sociala medier (Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube etc.).
Profil
Din kunskap är viktig men vi sätter större vikt vid din personlighet och inställning. Vi tror att du är driven och utåtriktad och har lätt för att prata och bygga relationer. Du kan ha jobbat med mode, PR, försäljning, tech i någon form eller så kanske du precis slutat dina studier.
Kunskap och erfarenhet av Influencer Marketing, försäljning från B2B och fördjupade kunskaper inom sociala medier i någon form är meriterande men inte ett krav.
Vi strävar efter att jämna ut balansen på bolaget så ser därför gärna fler kvinnliga sökanden.
Ta chansen och utvecklas tillsammans med oss! Helt upp till dig själv att genom detta första steg erhålla både fast anställning och ett framtida partnerskap.