Proact söker chef till Servicedesk

Proact söker chef till Servicedesk

Arbetsbeskrivning

Proact är i stark tillväxt och med det kommer nya möjligheter och utmaningar! Servicedesk utgör ansiktet utåt mot kunden och är en av företagets viktigaste funktioner.

Nu söker vi dig som vill leda och utveckla Servicedesk – både dess processer och medarbetare. Som ansvarig för denna gruppering har du en nyckelroll i Proacts framtida utveckling och du ges möjlighet till både personlig och yrkesmässig utveckling.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.



Om tjänsten
Proacts Servicedesk hanterar alltifrån slutanvändares enklare ärenden och PC-support till komplexa ärenden som kräver avancerad felsökning. Du leder en grupp på 13 personer med olika bakgrund där du har ett viktigt uppdrag i att bygga ett team med stor ansvarskänsla och engagemang för kunden. Varje medarbetare har sina specifika styrkor och det är ditt ansvar att säkerställa att dessa används på rätt sätt i vardagen, att skapa en miljö där medarbetare ges goda förutsättningar och utmaningar för fortsatt utveckling.

Proact kännetecknas av delaktighet, familjär stämning och en arbetsplats med stark laganda. Som ledare värdesätter du att vara nära verksamheten och därigenom får du en god förståelse för gruppens arbetsuppgifter och frågeställningar. Du kommer att arbeta med operativ ledning och planering av verksamheten, där kundens krav och förväntningar utgör grunden för er leverans.

För att hålla en hög kvalitet och effektivitet i hantering av ärenden kommer du att arbeta med kontinuerlig processutveckling. Du kommer att sätta mål och på ett strukturerat sätt arbeta med uppföljning. Med ett coachande ledarskap motiverar du dina medarbetare till att fullfölja sitt uppdrag varje dag.


Vem är du?
Vi tror att du är en driven person med en god blick för hur saker kan göras smartare och mer effektivt. Du ser processer och triggas av hur arbete med ständiga förbättringar kan förenkla för dina medarbetare.

Du behöver också vara bra på att samverka med din omgivning, involvera och skapa delaktighet samt ha förmågan att tillsammans med din omgivning omsätta idéer till verklighet.

Du är trygg i ditt ledarskap och har ett coachande förhållningssätt. Du är mån om att se individens styrka och kompetens för att ge rätt utmaning. För dig är det viktigt att hela teamet och företaget lyckas. Därför delar du generöst med dig av din kunskap och är aktiv i frågor där du kan bidra. Din kommunikation är tydlig genom språk, budskap och handlingar och du trivs med att jobba mot gemensamma mål och visioner.

Sedan tidigare har du med dig erfarenhet från liknande roller, gärna där du ansvarat för leverans mot olika driftkunder. Erfarenhet av ITIL är ett krav och gedigen erfarenhet av Servicenow är meriterande.

Du kommer vara placerad vid kontoret i Örebro.


Om verksamheten
Vår vision är att vara världens mest betrodda IT-tjänstepartner, vilket möjliggör affärsinnovation och tillväxt för våra kunder. Vårt mission är att hjälpa våra kunder att driva affärsnytta genom IT – erbjuda hybridlösningar i världsklass som levereras av kompetenta människor som skapar bestående värde för våra kunder.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2020
  • Ansök senast: 18 januari 2021

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


Driftansvarig

Driftansvarig

11 november 2024

7 november 2024

31 oktober 2024

Platform Owner

29 oktober 2024