Proaktiv IT Tekniker sökes Iver i Helsingborg

Proaktiv IT Tekniker sökes Iver i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Iver siktar på och planerar för att tredubbla företaget under de kommande åren och söker efter nya talanger och kollegor som vill vara en del av vår nya gemensamma resa.

Vi söker dig som har en förmåga att göra komplex IT enkel. På Iver är lagandan stark och nu har du chansen att bli en del av vårt framgångsrika team i Helsingborg!

Tre dagar som IT Tekniker
Äntligen måndag! Du loggar in några minuter innan 8 och hejar lite snabbt på dina kollegor i Teams. Än så länge jobbar teamet hemifrån men lever på hoppet att ni snart kan ses vid kaffebryggaren. Du ser över dina tilldelande ärende och tar en dubbelcheck för att säkerställa att det sista ärendet du eskalerade vidare innan helg är löst. En incident sker och du sätter dig snabbt in i ärendet med fokus på att hitta en lösning. När ärendet är löst, klappar dig själv på axel och tänker - En nöjd kund är den bästa känslan!

Redan onsdag? Det sägs att dagarna springer i väg när man har roligt och roligt har du! På förmiddagen har du löst ett större ärende och sätter upp en SOP så dina kollegor snabbt kan lösa och förstå hur det ska hanteras framåt. Dags för lunch och en promenad med din fyrbenta kamrat, det finns ändå fördelar med att arbeta hemifrån! 13:30 har du kundmöte där du stöttar upp som tekniskt stöd. Det är alltid spännande att vara med på kundmöten, identifiera problem och ta fram nya lösningar.

Happy Friday! Idag är det team-möte och ni diskuterade Ivers värderingar och landade i att det faktiskt är vi som är Iver! Det är vi i teamet skapar vår kultur, gemenskap och laganda. Eftermiddagen spenderar du i samtal med en leverantör till kund för att samköra en uppgradering av deras viktigaste affärssystem. Innan du loggar ut för helg ringer du upp en användare som var nära att klicka på ett spam-mail. Du kontrollerar i loggarna så det inte är fler som är drabbade.

För att lyckas hos oss ser vi gärna att du har en relevant IT utbildning och minst 3 års erfarenhet varav 1 år i en servicedesk och 2 år med mer bakomliggande systemfelsökning. Har du kompetens inom ett flertal områden nedan? Ja då är du den vi letar efter! Men det absolut viktigaste är att du har en iver att lära och utvecklas tillsammans med dina kollegor.

- Microsoft 365, Office/exchange, Intune/Autopilot och Azure
- RDS och Citrix
- Server, virtualisering, lagring och backup
- Molnlösningar och migrering, kommunikation och kombinationer av molnlösningar
- Nätverk (routrar, switchar, wifi)
- IT-arkitektur
- Säkerhet


Är du vår nya kollega?
Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka in din ansökan redan idag, dock senast 2021-07-18. Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten? Vänligen kontakta Tobias Sjöberg Team Manager, tobias.sjoberg@iver.se

Välkommen till Iver
Iver utvecklar och levererar tjänster inom IT-drift, högsäkerhetslösningar och applikationsutveckling till medelstora och stora företag och organisationer samt till offentlig sektor. Iver är den personliga utmanaren på den nordiska IT-driftmarknaden. Med säte i Stockholm verkar Iver i Sverige och Norge med en agenda att fortsätta sin nordiska expansion, alltid nära kunden. Företagets ursprung finns i den framgångsrika fusionen mellan Candidator och DGC. Tillsammans har de, med EQT som ägare, vuxit sig starkare och förvärvat företagen Solid Park, Exeo. IT-Gården, Ismotec, ELITS och Aztec. Iver omsätter drygt 2.3 miljarder SEK och har cirka 1200 medarbetare.

http://www.iver.com/) www.iver.com (http://www.iver.com)

Kontaktpersoner på detta företaget

Robert Teir

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Iver
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juni 2021
  • Ansök senast: 18 juli 2021

Besöksadress

Sveavägen 145, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 145
Stockholm, 11346

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

1 line support

1 line support

20 december 2024