OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad kan vi erbjuda dig?
Som kundserviceassistent jobbar du i en grupp av åtta medarbetare där allas prestationer är viktiga för att vi ska nå målen. Uppdraget är att ge förstklassig service till alla som kontaktar oss med frågor, synpunkter, beställningar och önskemål. Inom teamet skapar vi arbetsglädje med hjälpsamhet, omtanke och ett glatt humör.
När bolaget deltar i event såsom stadsfester, områdesdagar och mässor kan du få i uppdrag att representera kundservicefunktionen och NSR som arbetsgivare.
Tjänsten ingår i enheten för kommunikation och kundservice som består av totalt 15 personer, varav merparten arbetar i kundservice och leds av en gruppledare. Övriga medarbetare ingår i kommunikationsgruppen som fungerar som strategiskt stöd och in-housebyrå till bolaget.
Vilka utmaningar möter du hos oss?
Livet i kundservice består av en ström av olika slags ärenden att hantera. Arbetsbelastningen och tempot varierar med högst tryck under mars-oktober. Du behöver kunna prestera och driva dig själv under både lugna och hektiska perioder.
Vårt kundservicegäng servar drygt 57 000 kunder i sex kommuner med liknande men inte identiska taxor och regler. Därför behöver du klara att hantera olika uppgifter under press utan att det går ut över ditt bemötande eller kvaliteten på ditt arbete.
Om tjänsten
Rollen som kundserviceassistent innebär i huvudsak:
- Ta emot och hantera ärenden via mail och telefon.
- Administration i affärssystemet.
- Arbeta aktivt, till exempel uppsökande, med kunderna för att hitta bättre lösningar.
- I förekommande fall tjänstgöra på event. Dessa kan infalla på helgen.
Vem är du?
För att lyckas i rollen måste du ha god datorvana, hög social förmåga och känsla för god service. Vi tror också att du är genuint intresserad av att hitta bra lösningar för kund genom proaktiv kontakt.
Eftersom rollen ingår i ett team som är beroende av varandra behöver du vara flexibel, gilla samarbete, kunna driva och förbättra dina egna insatser samt ha ett bra sinne för ordning.
För att trivas på event tror vi att du är utåtriktad, gillar att stå i centrum och aktivt ta kontakt med människor.
Vi vill att du har
- Mycket god datorvana.
- Goda kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal och skrift.
- B-körkort.
Meriterande:
- Erfarenhet av kvalitativt kundservicearbete.
- Erfarenhet av försäljning.
- Ytterligare språkkunskaper.
Anställning
- Anställningsform: Tillsvidareanställning
- Tjänstgöringsgrad: 100 %.
- Arbetstid: vardagar 8-16.30
- Tillträde: snarast enligt överenskommelse.
- Placering: NSR:s huvudkontor i Helsingborg.
Övrigt
Visst deltagande i events utanför kontorstid förekommer.
Frågor
Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Pernilla Ringström, pernilla.ringstrom@nsr.se eller 042-400 13 89.
Unionens representant Lennart Jensen når du via mejl lennart.jensen@nsr.se
Akademikernas representant Lotta Lewis Jonsson når du via mejl lotta.lewis-jonsson@nsr.se
Ansökan
Urval kommer att ske löpande, sök därför tjänsten så snart som möjligt men senast 2022-03-04
Vi strävar efter mångfald och efter att bygga en organisation med olika kompetenser och bakgrunder. Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av företag med erbjudanden om hjälp med kompetensförsörjning, annonsering och rekrytering.