Proaktiv kundserviceassistent

Proaktiv kundserviceassistent

Arbetsbeskrivning

Vad kan vi erbjuda dig?
Som kundserviceassistent jobbar du i en grupp av åtta medarbetare där allas prestationer är viktiga för att vi ska nå målen. Uppdraget är att ge förstklassig service och aktiva råd till alla som kontaktar oss med frågor, synpunkter, beställningar och önskemål. Inom teamet skapar vi arbetsglädje med hjälpsamhet, omtanke och ett glatt humör.

När bolaget deltar i event såsom stadsfester, områdesdagar och mässor kan du få i uppdrag att representera kundservicefunktionen och NSR som arbetsgivare.

Tjänsten ingår i enheten för kommunikation och kundservice som består av totalt 14 personer, varav merparten arbetar i kundservice och leds av en gruppledare. Övriga medarbetare ingår i kommunikationsgruppen som fungerar som strategiskt stöd och in-housebyrå.







Om tjänsten
Livet i kundservice består av en ström av olika slags ärenden att hantera. Arbetsbelastningen och tempot varierar med högst tryck under mars-oktober. Du behöver kunna prestera och driva dig själv under både lugna och hektiska perioder.



Vårt kundservicegäng servar drygt 57 000 kunder i sex kommuner med liknande men inte identiska taxor och regler. Därför behöver du klara att hantera olika uppgifter under press utan att det går ut över ditt bemötande eller kvaliteten på ditt arbete.

Arbetsuppgifterna är:

- Ta emot och hantera ärenden via mail och telefon.
- Administration i affärssystemet.
- Arbeta aktivt, till exempel genom att kontakta kunder för att hitta bättre lösningar för deras avfallshantering.
- I förekommande fall tjänstgöra på event. Dessa kan infalla på helger eller kvällar.






Vem är du?
För att lyckas i rollen måste du ha god datorvana, hög social förmåga och känsla för god service. Vi tror också att du är genuint intresserad av att hitta bra lösningar för kund genom proaktiv kontakt.

Eftersom rollen ingår i ett team som är beroende av varandra behöver du vara flexibel, gilla samarbete, kunna driva och förbättra dina egna insatser samt ha ett bra sinne för ordning.

För att trivas på event tror vi att du är utåtriktad, gillar att stå i centrum och aktivt ta kontakt med människor. Vi förutsätter också att du har ett genuint intresse för miljöfrågor.





Vi vill att du har

- Mycket god datorvana.
- Goda kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal och skrift.
- B-körkort.






Meriterande
- Erfarenhet av kvalitativt kundservicearbete

- Erfarenhet av försäljning
- Ytterligare språkkunskaper






Anställning
- Anställningsform: Tillsvidareanställning, med inledande provanställning
- Tjänstgöringsgrad: 100 %
- Tillträde: 1 december eller enligt överenskommelse.
- Placering: NSR:s huvudkontor i Helsingborg
- Arbetstider: Vardagar 8-16.30, vid tjänstgöring på event kan arbetstiden infalla annan tid.





Ansökan
Urval kan komma att ske löpande, sök därför tjänsten så snart som möjligt men senast 22-09-14.

Du söker till tjänsten via vår karriärsida som du når via hemsidan.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Pernilla Ringström via mejl pernilla.ringstrom@nsr.se eller på telefon 042-400 13 89.

Unionens representant Lennart Jensen når du via mejl lennart.jensen@nsr.se

Akademikernas representant Lotta Lewis Jonsson når du via mejl lotta.lewis-jonsson@nsr.se

Vi strävar efter mångfald och efter att bygga en organisation med olika kompetenser och bakgrunder men vårt förhållningssätt har vi gemensamt och det stödjer oss i vilka beteenden som leder till framgång. Centralt i detta är Samverkan, Miljöengagemang och Framåtanda.

Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av företag med erbjudanden om hjälp med kompetensförsörjning, annonsering och rekrytering.



Om NSR

I strävan mot ett hållbart samhälle där avfall minimeras, samlar vi in regionens restmaterial och förädlar till värdefulla resurser. Detta gör vi i samverkan med målet att morgondagens lösningar ska vara bättre än dagens.

NSR - Nordvästra Skånes Renhållnings AB - ägs av de sex nordvästskånska kommunerna Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Åstorp och Ängelholm. I regionen bor totalt cirka 270 000 invånare, för vilka NSR har det kommunala renhållningsansvaret. Bolaget finns på många platser i nordvästra Skåne - från återvinningscentraler till återvinningsanläggning, åkeri och huvudkontor. Inklusive partners i industriparken arbetar drygt 300 engagerade medarbetare för ett mer hållbart samhälle.

Läs mer på www.nsr.se (http://www.nsr.se)



Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NSR AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2022
  • Ansök senast: 11 februari 2023

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024