Proaktiv kundserviceassistent

Proaktiv kundserviceassistent

Arbetsbeskrivning

Vad kan vi erbjuda dig?

Som kundserviceassistent jobbar du i en grupp där allas prestationer är viktiga för att vi ska nå målen. Uppdraget är att ge förstklassig service och aktiva råd till alla som kontaktar oss med frågor, synpunkter, beställningar och önskemål. Inom teamet skapar vi arbetsglädje med hjälpsamhet, omtanke och ett glatt humör.

När bolaget deltar i event såsom stadsfester, områdesdagar och mässor kan du få i uppdrag att representera kundservicefunktionen och NSR som arbetsgivare.

Tjänsten ingår i enheten för kundservice som är under omorganisation under ny chef. Här finns både kollegor som arbetat många år inom uppdraget och nyare kollegor. Målet är att kundserviceteamet ska bestå av omkring 10 medarbetare i början av nästa år. Till enheten hör även servicefunktionerna reception och personalmatsal.





Vilka utmaningar möter du hos oss?

Livet i kundservice består av en ström av olika slags ärenden att hantera. Arbetsbelastningen och tempot varierar med högst tryck under mars-oktober. Du behöver kunna prestera och driva dig själv, din utveckling och leverans under både lugna och hektiska perioder.

Vi servar drygt 57 000 kunder i sex kommuner med liknande men inte identiska taxor och regler. Därför behöver du klara att hantera olika uppgifter under press utan att det går ut över ditt bemötande eller kvaliteten på ditt arbete.

Förekommande arbetsuppgifter:

- Reaktiv support genom att ta emot och hantera ärenden vilket innefattar information och rådgivning via telefon och mail.

- Proaktiv support genom att förutse kundens behov och arbeta aktivt, till exempel genom att kontakta kunder för att hitta bättre lösningar för deras avfallshantering.

- Administration såsom beställningar, ändringar och registervård i affärssystemet.

- Bidra till det gemensamma arbetet för att effektivisera våra arbetssätt och verktyg.

- Representera enheten på kundevent när sådana förekommer. Dessa kan infalla på helger eller kvällar.



Vem är du?

För att lyckas i rollen måste du ha god datorvana, hög social förmåga och känsla för god service. Vi tror också att du är genuint intresserad av att hitta bra lösningar för kund genom proaktiv kontakt och rådgivning.

Eftersom rollen ingår i ett team som är beroende av varandra behöver du vara flexibel, gilla samarbete, kunna driva och förbättra dina egna insatser samt ha ett bra sinne för ordning.

För att trivas på event tror vi att du är utåtriktad, gillar att stå i centrum och aktivt ta kontakt med människor. Vi förutsätter också att du har ett genuint intresse för miljöfrågor.



Vi vill att du har

- Erfarenhet av kvalificerat kundservicearbete

- Mycket god datorvana

- Goda kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal och skrift

- B-körkort

Meriterande

- Erfarenhet av försäljning, coachning eller liknande

- Kompetens inom systemutveckling

- Ytterligare språkkunskaper

Anställning
- Anställningsform: Tillsvidare (med 6 månaders provanställning)
- Tjänstgöringsgrad: 100 %
- Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
- Placering: Helsingborg

- Arbetstid: Vardagar 8-16.30, vid tjänstgöring på event kan arbetstiden infalla annan tid.

Ansökan

Urval kan komma att ske löpande, sök därför tjänsten så snart som möjligt men senast 23-08-13. Vi har tre lediga tjänster så skynda dig och sök.

Du söker till tjänsten via vår karriärsida som du når via hemsidan.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef Erika Fjelkner via växeln 042-400 13 00. Då kan du också söka fackliga representanter för Unionen eller Akademikerna.

Vi strävar efter mångfald och efter att bygga en organisation med olika kompetenser och bakgrunder men vårt förhållningssätt har vi gemensamt och det stödjer oss i vilka beteenden som leder till framgång. Centralt i detta är Samverkan, Miljöengagemang och Framåtanda.

Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av företag med erbjudanden om hjälp med kompetensförsörjning, annonsering och rekrytering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NSR AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juli 2023
  • Ansök senast: 31 december 2023

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024