OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kävlinge är en attraktiv boendekommun mitt i Öresundsregionen med drygt 30 000 invånare och knappt 2000 anställda. Hit tar du dig enkelt med snabba kommunikationer från de största städerna i området. Öppenhet, engagemang och utveckling präglar vårt arbete. Vi fokuserar på att hela tiden bli bättre, ett kvitto på det är utmärkelsen Sveriges KvalitetsKommun 2015-2017. Nu vill vi bli Skånes bästa boendekommun – vill du hjälpa oss att nå dit?
En av våra kundtjänsthandläggare går vidare inom organisationen och nu söker vi en ersättare.
Som kundtjänsthandläggare erbjuds du ett stimulerande och utvecklande arbete. Du ger god service till kommuninvånarna samtidigt som du samarbetar med de olika förvaltningsdelarna, både vad gäller ärenden och kommunikation. Rollen som kundtjänsthandläggare är en utåtriktad och varierad tjänst med många kontaktytor.
Kävlinge kommun satsar på att utveckla service och tillgänglighet. Vårt utvecklingsarbete är en viktig del i att kommun fått utmärkelsen Sveriges kvalitetskommun. Kundtjänsten ingår i kommunikationsavdelningen vars uppdrag är att utifrån daglig service och med olika kommunikationsinsatser bidra till att målen och visionen för Kävlinge kommun uppnås och att bilden av Kävlinge stärks.
Kundtjänsten består av 6 heltidstjänster som är fördelade på 7 personer. Teamledaren för kundtjänsten arbetsleder teamet och rapporterar till kommunikationschefen. Styrkan med att samla kundtjänsthandläggare och kommunikatörer i en organisation är att vi arbetar med kommunikation och relationer på alla nivåer - från service och kundkommunikation till strategiskt stöd och kommunikationsplanering på ledningsnivå.
ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ge service, support och information till våra olika kunder (främst kommuninvånare men även företag och andra) via olika kontaktvägar såsom telefon, digitala kanaler och besök
• Handlägga och följa upp inkommande ärenden
• Utveckla och upprätthålla kontaktkanaler och verksamhetssystem
• Kommunikation och dialog med samtliga förvaltningsdelar
• Ta aktiv del i den fortsatta utvecklingen av kundtjänsten
• Ta ansvar för att i det dagliga se över rutiner och processer
• Kommunikation med våra olika målgrupper via telefon och andra kanaler vid en eventuell kris
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Minst gymnasieutbildning, högskoleutbildning är meriterande
• Mycket god systemvana och gärna erfarenhet av arbete med chatt och sociala medier
• Uttrycker dig väl i tal och skrift
• Erfarenhet av kundtjänstarbete eller serviceyrke
Som person är du prestationsinriktad, strukturerad och tar ansvar för helheten. Vi är ett team som arbetar tätt tillsammans och för att trivas hos oss bör du vara en person som tycker om att skapa kontakter och underhåller relationer.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och personlig lämplighet. Den vi söker trivs som bäst i kontakten med kunden. Du arbetar utifrån en helhetsyn och proaktivt. Att ge bra service och ”det lilla extra” i mötet med kunden är en självklarhet för dig. Som person är du utåtriktad, strukturerad och lösningsfokuserad. Du har en förmåga att hantera flera parallella ärenden även i stressfyllda situationer. Du gillar att arbeta självständigt men har även lätt för att samarbeta.
ÖVRIGT
Kävlinge kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Kävlinge kommun har en strukturerad modell för rekrytering, annonsering och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.