OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svenska Målareförbundet är ett LO-förbund med ca 14 000 medlemmar i hela landet.
Förbundet har tre regionala kontor och nio avdelningar: region 1 i Göteborg, Borås och Malmö, region 2 i Solna, Örebro och Norrköping samt region 3 i Gävle, Sundsvall och Umeå. Förbundet har 42 anställda. Förbundskontoret finns i Stockholm. Förbundet organiserar Målare och Lackerare.
Målarna
söker en proaktiv och driven
Ledningsassistent
Är du serviceinriktad, lösningsorienterad och van att ligga steget före när det gäller planering av arbete och förberedelser? Har du dessutom tidigare erfarenhet av rollen som ledningsassistent eller liknande administrativt arbete? Då har vi det perfekta uppdraget för dig.
Då vår ledningsassistent går vidare till ett nytt spännande uppdrag söker vi hennes efterträdare. Som Ledningsassistent fyller du en viktig roll i förbundets verksamhet. Liksom spindeln i nätet samordnar, planerar och förbereder du förbundsledningens administrativa verksamhet.
För att passa för den här rollen behöver du vara noggrann och ansvarskännande i kombination en utpräglad servicekänsla. Du har en inre trygghet och eget driv och arbetar bra såväl på egen hand som tillsammans med andra. Du är van vid att koordinera och organisera andras arbete. För dig är det viktigt att ha ordning och reda för att kunna se vad som behöver göras och prioritera därefter. Du arbetar proaktivt och lösningsorienterat, tar egna initiativ och driver arbetsuppgifter självständigt. Vidare trivs du med tempofyllda arbetsdagar som kräver att du snabbt ställer om och att du enkelt sätter dig in i nya sammanhang. Du inspireras och drivs av ständigt förbättringsarbete, ser möjligheter och arbetar för att effektivisera arbetssätt och rutiner.
Ansvarsområde och Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär en stor variation av arbetsuppgifter och många olika kontaktytor.
Du arbetar nära förbundsledningen och avlastar huvudsakligen dessa i det vardagliga arbetet. Du sköter logistiken för styrelsens, arbetsutskottets och förbundsmötets underlag såsom dagordning, arbetsordning, beslutsunderlag och protokoll. I arbetet ingår också uppföljning och utvärdering utifrån verksamhetsplaner och mål. Det löpande arbetet innefattar uppgifter såsom mejl- och kalenderhantering, informationssökning, att skapa presentationer, sammanställa data samt planera och samordna interna och externa mötesarrangemang.
Kvalifikationer Flerårig erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter samt några års erfarenhet som ledningsassistent eller motsvarande roll.
För uppdraget lämplig utbildning
Kommunikativ med mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
Mycket goda kunskaper i Office 365, framför allt Outlook, Word, Excel och PowerPoint.
Mycket god förmåga att sätta dig in i och hantera nya digitala system.
Det är meriterande om du har erfarenhet av fackligt arbete och/eller föreningsliv.
Personliga egenskaper
Som person är du driven, prestigelös och strukturerad. Du har lätt för att knyta kontakter och skapa förtroende. Du trivs med att arbeta med ständiga förbättringar och tar ett stort eget ansvar.
Stor vikt kommer att läggas vi personliga egenskaper
Arbetstider
Heltid med start omgående, kontorstider mån-fre. Provanställning kan bli aktuellt.
Övrigt
Vi sitter fina lokaler vi Odenplan. Hos oss får du bra förmåner och schyssta villkor.
Ansökan.
Sista ansökningsdag är den 16 december. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan! Annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Närmare upplysningar
Mer om Svenska Målareförbundet: www.malarna.nu
I den här rekryteringen samarbetar vi med NXT Interim:
Carina Lundberg, Gig manager på NXT Interim, tel 072-563 77 17
Mer om NXT Interim: www.nxtinterim.se
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi och Finans och erbjuder paketerade tjänster som de traditionella företagen inte erbjuder idag. Vi har över 20 års erfarenhet inom branschen samt 3000 unika kontakter för att kunna hjälpa just er. Vårt agila och innovativa sätt att arbeta präglar vår verksamhet, men gör även att vi oftast ligger steget före i processen. Genom ett modernt, digitalt och GDPR anpassat system tar oss säkert genom processen med största sekretess innan vårt första möte.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jan-Gunnar Karlsson
0704827317