Proaktiv och energifull VD-assistent sökes för vikarietjänst hos Lindorff

Arbetsbeskrivning

Lindorff, som startade sin verksamhet redan 1898, är idag en europeisk fulltjänstleverantör av kredithanteringstjänster. Lindorff erbjuder informationstjänster, betaltjänster, faktureringstjänster, inkassotjänster och köp av avskrivna fordringar. Lindorff är särskilt framstående inom finansindustrin där vi har en ledande ställning i Europa. Lindorff har ca 4 100 anställda i 13 länder med huvudkontor i Oslo, Norge. Företagets nettointäkter uppgick 2015 till 534 miljoner euro (2014: 475 miljoner euro).

I rollen som VD-assistent ligger dina huvudsakliga arbetsuppgifter i att ge ett stöd till dels ledningsgrupp och dels Lindorffs VD. Anställningen är ett vikariat på tre veckor i Januari med eventuell möjlighet till utökad tjänst under våren.

I rollen som VD-assistent medverkar du regelbundet på ledningsgruppsmöten och ansvarar bl.a. för att administrera dokumentation kring ledningsgruppsarbetet, i form av agenda, protokoll och direkta åtaganden utifrån respektive ledningsgruppsmöte. Du assisterar framförallt VD med alltifrån externa kontakter till att vara involverad i fortlöpande frågeställningar i VDs vardag.  Här ingår också att arbeta som stöd till samtliga ledningsgruppsmedlemmar när det gäller presentationsmaterial och företagsövergripande sammanställningar. Du får stor insyn i verksamheten och blir delaktig i det som står högst på agendan och ansvarar även för dina egna projekt.





Vi söker dig har en hög energinivå, är nyfiken och agerar proaktivt. Du är social och trivs i en intensiv miljö där du får lära dig mycket och drivs av att underlätta och bidra till verksamheten genom support och stöd. För att lyckas i rollen är du självständig, duktig på att tänka långsiktigt, hitta lösningar och har en god förmåga att kommunicera med olika personer och i olika sammanhang. Du är positiv, strukturerad och vill alltid leverera service på hög nivå. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och känner dig bekväm med att arbeta i program som Adobe Creative suit m.fl. Du har troligtvis en utbildning inom ekonomi eller kommunikation och marknadsföring och hanterar Engelska och Svenska obehindrat i tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat med ledningsgrupp.





Vi erbjuder dig en attraktiv arbetsgivare i en spännande fas. Lindorff är beläget i nya fräscha lokaler mitt i centrala Stockholm. Förutom härliga kollegor och ett varmt företagsklimat erbjuder Lindorff bra förmåner och goda arbetsvillkor. Lindorff är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Professional, Customer oriented, Performance oriented och Caring. Värderingarna är grunden för Lindorffs verksamhet och sättet att vara och arbeta.

Anställningen är inledningsvis ett vikariat under tre veckor i Januari 2017 med eventuell möjlighet till fortsatt anställning. Under anställningen är du anställd som konsult via Made for Sales. Arbetstiderna är 08.00-17.00, mån-fre.

Är du den vi söker? Sänd in din ansökan nedan, urval sker löpande och tjänsten tillsätts i början av Januari. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Made for Sales, Kristofer Blixt på 0708-97 78 92.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sophie Adamsson
0737795249
Ida Ekendahl
0737795249
Ida Ekendahl

Fredrik Alfthan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Made for Sales AB Stockholm
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Timlön - Fast lön
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 12 december 2016

Besöksadress

St Eriksgatan 63
None

Postadress

Grev Turegatan
Stockholm, 11438

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024