Proaktiv Service Delivery Manager till Tunstall

Proaktiv Service Delivery Manager till Tunstall

Arbetsbeskrivning

Tunstall söker nu en proaktiv och relationsskapande Service Delivery Manager till sitt nordiska huvudkontor i Malmö. Tjänsten är en ersättningsrekrytering och du kommer att arbeta med kunder i hela Sverige med fokus på Skåne, Blekinge och delar av Småland. Du erbjuds en tillsvidareanställning och tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid.

Har du ett stort intresse för affärer och långsiktigt nöjda kunder? Har du ett intresse för teknik, vård, omsorg och människor? Vill du arbeta i ett professionellt och ledande bolag? Är du intresserad av en tjänst som ger möjlighet till personlig utveckling? Då kan detta vara tjänsten som du söker.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Om tjänsten
Du erbjuds en utvecklande och utmanande tjänst i ett framgångsrikt och väletablerat företag som har ett starkt kundfokus.

Som Service Delivery Manager ansvarar du för en portfölj av 20-25 kunder, både inom den offentliga och privata sektorn.

En viktig del i rollen som Service Delivery Manager är att upprätta kundvårdsprogram med respektive kund och säkerställa att kundvårdsprogrammens aktiviteter blir genomförda.

Du kommer att säkerställa att mål, riktlinjer, och arbetsprocesser som Tunstall följs och efterlevs samt att kunders SLA:s uppfylls.

Vidare kommer du att identifiera försäljningspotential för befintliga kunder inom Tunstalls alla tjänsteområden.

Du kommer också att arbeta med upprätta handlingsplan och åtgärdsplan hos de kunder där Tunstall behöver vidta åtgärder för att förbättra kundrelationen.

Tjänsten innebär många kontakter både internt och externt. Internt samarbetar du främst med enheterna inom Försäljning, Kundsupport och IT. Extern hos kunderna arbetar du med exempelvis Socialchefer, Verksamhetschefer, Enhetschefer och IT-chefer.

Som Service Delivery Manager reser du normalt i genomsnitt 2-3 dagar per vecka. Övernattningar förekommer för att du ska få en effektivitet i ditt arbete med kunderna.

Tjänsten rapporterar till Director Service Management and Service Delivery.

Vem är du?
Vi ser positivt på om du har en högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning.

Troligen har du minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet av kund- och avtalsansvar, kundvård, kundutveckling, uppföljning och problemlösning. Har du tidigare erfarenhet av LOU är det en fördel.

Du har en god kommersiell och juridisk förståelse samt erfarenhet av arbete med SLA. Intresse för IT och erfarenhet av tjänsteförsäljning är värdefullt. Har du tidigare jobbat med SaaS och/eller IoT är det ett plus.

För att lyckas i rollen som Service Delivery Manager har du intresse för samhällsfrågor, välfärd, politik och förstår hur detta relaterar till kundernas situation.

Vi vill att du behärskar Office-paketet samt har erfarenhet av affärssystem och CRM-system.

För tjänsten krävs att du behärskar svenska i tal och skrift. Du har också minst normalgoda kunskaper i engelska i tal och skrift.

För att vara framgångsrik som Service Delivery Manager tror vi att följande egenskaper är viktiga:

• Professionell, relationsskapande och förtroendeingivande
• Proaktiv, engagerad och målmedveten
• Affärsorienterad, positiv och konsultativ
• Förmåga att prioritera, strukturera och styra ditt ansvarsområde
• Kommunikativ och pedagogisk
• Systematisk och strukturerad samt uthållig
• Nyfiken och vetgirig
• Prestigelös och flexibel
• Långsiktig relationsbyggare med en vilja att hjälpa kunder

B-körkort krävs för tjänsten.

Vid rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat.

Om verksamheten
På Tunstall sätter vi människan i centrum. Hela företaget bottnar i ett ärligt engagemang att hjälpa individer som befinner sig i en utsatt situation. Genom innovativ välfärdsteknologi utvecklar vi tekniska lösningar och system för vård och omsorg.

Med ett team på nästan 3000 anställda, verksamma i 17 länder över hela världen har Tunstall en oslagbar strategisk kunskap och erfarenhet inom vård och omsorg.

Vårt uppdrag är att tillhandahålla teknikbaserade lösningar och tjänster och därmed förbättra våra samarbetspartners förmåga att leverera den senaste och mest effektiva vården och omsorgen i samhället.

Via våra 15 trygghetscentraler runt om i världen arbetar vi dagligen i nära samverkan med professionella inom vård och omsorg. Vi gör detta för att stödja dem i arbetet med kroniskt sjuka och för att uppnå en personcentrarad vård. Vår långa erfarenhet och kunskap gör att vi kan utveckla digitala lösningar som möjliggör ett självständigt boende samtidigt som vi förbättrar effektiviteten i den kliniska vården.

Tunstall Nordic AB, med huvudkontor i Malmö, är en del av Tunstall Healthcare Group, med säte i UK (ägs av Charterhouse Capital Partners).

Tunstall Nordic består av fem operativa enheter (Sverige, Danmark, Finland, Norge och Export). De finns representerade på ett flertal orter i respektive land.

Tunstall Nordic har totalt ca 360 anställda (250 Sverige, 60 Danmark och 20 Finland) och omsätter ca 600 Mkr.

Tunstall har ett av sina globala utvecklingscentrum i Malmö. Tillverkning sker till stor del i egen regi i UK.

Läs mer om oss på https://www.tunstall.se/

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Noren

Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk

Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson

Disa Fanto Börjesson
0766-775336

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Malmö AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 december 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


20 december 2024

19 december 2024