OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Som Problem & Change administrator kommer du att ha en operativ roll där du har ansvar för att befintliga processer följs samt har den övergripande kontrollen av förändringsarbetet i den dagliga leveransen. Rollen fungerar som stöd till verksamheten kopplat till Problem & Change processen. Du kommer till en början att få en introduktion som innefattar en grundlig genomgång av verksamheten och organisationen samt rollspecifik information kring de olika stegen i Problem & Change processerna. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen är följande:
- Godkänna och prioritera vilka Problems som ska hanteras (återkommande fel som dyker upp i servicedesken/servermiljön). Detta gör du tillsammans med processägaren.
-Tillsätta Problem owners på inkommande Problems – Resurserna är tekniker som ansvarar för olika områden.
-Proaktivt arbete för att identifiera Problems genom analyser och uppföljning – du kommer att titta efter mönster och analysera ärendeflödet i ärendehanteringssystemet med mål att minska ärendevolymen och andra störningar som kan dyka upp
-Upprätta RFC (request for change) med föreslagen lösning samt initiera Change för införande av godkänd lösning – detta gör man när man har identifierat ett problem, dokumentationen ska ske på ett strukturerat sätt där målet är att korta ner handledningstiden i servicedesken.
-Säkerställa och ansvara så att alla förändringar föregås av en korrekt beställning (RFC- request for change) – detta gör du genom att gå igenom befintligt underlag eller i dialog med kund och tekniker
-Medverka på CAB-möte – som sker internt och veckovis, där ansvarar du för att förbereda underlag (RFC) både genom dialog med tekniker där ni tar fram tillvägagångssätt för hur förändringen ska göras samt genom riskanalys, du kommer att kontrollera och verifiera dokumenten, under mötet tas beslut om förändringen kommer att genomföras eller avslås.
-Ansvara för att godkända förändringar genomförs i rätt tid
-Ansvara för att verifiera dokumentation av förändringar.
Om företaget
EVRY är Nordens näst största IT-tjänsteföretag. Genom 10 000 medarbetare levererar EVRY dagligen IT-tjänster från 50 städer i Norden till ungefär 14 000 kunder i såväl offentlig sektor som det privata näringslivet. Genom vårt kundorienterade perspektiv, där engagemang och närhet är två viktiga komponenter, erbjuder vi tjänster som utvecklar företag och skapar effektiva flöden. Vi har en mångårig erfarenhet inom olika branscher och är väl insatta i de problem och utmaningar som företag i dessa branscher utsätts för.
Din profil
Skallkrav
-Teknisk utbildning inom IT-området exempelvis Datanätteknik
-Förståelse och intresse för teknik
-svenska och engelska i tal och skrift
-Kännedom om ITIL
Meriterande
-Arbetserfarenhet
-Goda kunskaper inom ITIL (gärna en certifiering)
-Kännedom om felsökningsmetoder
-Körkort
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är driven, strukturerad, kommunikativ och som har en analytisk ådra samt en förmåga att kunna se samband i stora system. Du är en person som tycker om att arbeta i grupp samtidigt som du är affärsmässig, du inser vikten av goda kundrelationer! Vidare är du bra på att ta hjälp när du behöver det och även att delegera ut uppgifter så att arbetet blir utfört på rätt sätt och i tid.
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Start: oktober
Omfattning: heltid, dagtid. Du kommer under 6 månader att arbeta som konsult via Framtiden för att sedan gå över i anställning till EVRY, förutsatt att allt har fungerat bra under denna period.
Placering: Linköping
Lön: enligt överenskommelse
Urval sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har löpt ut. Tveka inte, skicka in din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996