Problem Manager

Problem Manager

Arbetsbeskrivning

DWT Consulting är ett mindre konsultbolag som just nu expanderar. DWT har sina kunder främst i Stockholm, men även i Göteborg och Malmö. Vi arbetar både mot myndigheter och privata aktörer. Som anställd hos oss så arbetar man främst ute hos kund, men även inhouse projekt förekommer.
Uppdragsbeskrivning/Ska-krav
Problem manager ansvarar för att hantera problemprocessen enligt kundens modell vilken är baserad på ITIL best practices. Konsulten måste ha god kännedom om managementprocesserna enligt ITIL och ITSM.
Uppdraget innebär att säkerställa kontroll och kunskap om kända problem samt vilka risker dessa är förknippade med. Ansvaret innebär även att i samarbete med Incident Manager identifiera nya problem och säkerställa att dessa hanteras enligt rutin och prioriteras i förhållande till övriga kända problem. I rollen ingår även ansvar för att kontinuerligt förbättra processen.
Rollen tillhör gruppen Infrastruktur & drift, som är en del av enheten Digital utveckling.
Arbetsuppgifter
• Koordinera arbetet för att lösa kända problem inom organisationen och mot externa leverantörer
• Sammankalla och leda beslutande och rådgivande möten
• Ansvara för en ständigt uppdaterad sammanställning över samtliga kända problem
• Förstå och förmedla krav och risker som problemen innebär
• Följa upp arbetsinsatser kopplade till processerna
• Sammanställa, dokumentera och rapportera statistik kopplad till problemprocessen (KPI:er, SLA)
• Ge stöd till, avlasta och samarbeta med vår Incident Manager
Bidra till ständig förbättring avseende ITIL-processerna och uppföljning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DWT Consulting AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2021
  • Ansök senast: 26 oktober 2021

Postadress

Kungsgatan 7
MALMÖ, 20001

Liknande jobb


21 november 2024

20 november 2024

Senior testare

Senior testare

12 november 2024

Miljöpedagog

Miljöpedagog

8 november 2024