Problem Managers, Incident Managers och Change Managers, Se Hit!

Problem Managers, Incident Managers och Change Managers, Se Hit!

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi nu utökning till ett team inom Service Management. I Service management har vi ansvar för Incident, Problem, Change, Reporting management samt ITSM verktyget. Vi söker nu utökning inom Incident-, Problem- och Change Management. Du kommer ingå i team tillsammans med juniora och seniora kollegor i samma roll. Vi ser att du är social, självgående, driven, strukturerad och tydlig. Du har förmågan att uppmuntra människor att arbeta på ett processorienterat, du är också säker på dina färdigheter och din roll att du vid behov kan avvika från processen och tänka nytt.
Specifiera i din ansökan vilken roll det är du söker.
Problem Manager
Som Problem Manager kommer du att vara ansvarig för hela problem processen, granska, kontrollera kvalitet, prioritera, övervaka, lösa samt stänga ärenden. Du kommer vara den primära kontaktpunkten för externa och interna parter när det gäller problemhantering. Som Problem Manager har du en nyckelroll för att säkerställa stabil drift. Målet är att minska mängden återkommande incidenter och säkerställa kvaliteten på de lösningar som används. 
  Erfarenhet inom ITIL i minst fem år, helst certifierad
Erfarenhet inom ITSM i minst fem år
Förståelse serviceorienterade IT-organisationer
God kommunikatör som kan utrycka sig utmärkt i text och tal på både svenska och engelska
 
Incident Manager
Som Incident Manager kommer du arbeta aktivt med våra processer, utveckla och säkerställa att det efterlevs. Du kommer att ansvara och vara primär eskaleringskontakt för interna gruppering samt för våra kunder. Du kommer vara spindeln i nätet inom leveransen, både internt och externt. Du kommer även vara den som ansvara för majorincidenter, där du driver incidenten från start till mål.
  Tidigare erfarenheter av likknande uppdrag
ITIL V3 alt ITIL V4
God kommunikatör som kan utrycka sig utmärkt i text och tal på både svenska och engelsk
 
Change Manager
Som Change Manager kommer du att vara ansvarig för hela change processen, granska, kontrollera kvalitet, prioritera, övervaka. Ansvara för den gemensamma planen för change och release, koordinera genomförandet av change och release, ansvara för dokumentation, utbilda och leda förändringsarbete. Du kommer vara den primära kontaktpunkten för externa och interna parter när det gäller change management.
 
Erfarenhet inom ITIL i minst fem år, helst certifierad
Erfarenhet inom ITSM i minst fem år
Förståelse serviceorienterade IT-organisationer
God kommunikatör som kan utrycka sig utmärkt i text och tal på både svenska och engelska

 
Barona
Som konsult på Barona är du anställd av ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Uppdraget påbörjas 2020-08-10 och pågår fram till 2021-02-09 där planen är att man blir heltidsanställd hos kund efter avslutat uppdrag ("try n' hire). Uppdragets omfattning beräknas till 100% av en heltidstjänst.

Vi kan inte ta emot ansökningar på e-mail men tveka inte att höra av dig med frågor till john.granlund@barona.se. Intervjuer hålls löpande och med bakgrund av omgående start kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Barona Sverige
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 maj 2020
  • Ansök senast: 30 juni 2020

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024