OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
REMONDIS-koncernen är ett av världens största företag inom återvinning, vatten och industritjänster med 38 000 anställda och verksamheter i Europa, Afrika, Asien och Australien.
REMONDIS svenska verksamhet erbjuder kundspecifika återvinningslösningar och arbetar tillsammans företag, privatpersoner och offentliga organisationer för att de ska få ut så mycket som möjligt av sina resurser. Varje år hanterar de över 1 miljon ton material. I Sverige är ca 600 anställda och omsätter 2 miljarder kronor. Med nära 30 anläggningar finns REMONDIS över hela landet. Tillsammans jobbar de för en hållbar framtid.
Till denna attraktiva framtidsbransch, i ett bolag som står inför en spännande och expansiv framtid, vill vi nu hitta dig med vana- och goda erfarenheter av projektledning. Vi söker därför en pådrivande process controller till en roll med en spännande kombination av arbetsuppgifter, inom både ekonomi och systemtekniskt.
Om Tjänsten
Som Process Controller ansvarar du för att verksamhetens interna administrativa och ekonomiska processer är effektiva, kvalitetssäkrade och enhetliga genom hela organisationen. Du har en viktig samordnande funktion där du skapar en brygga mellan arbetssätten i den operativa verksamheten och i bolagets supportfunktioner.
Arbetet sker i projektform och arbetsuppgifterna varierar över tid beroende på verksamhetens aktuella fokusområde. Rollen innefattar bl.a. att:
• Identifiera och definiera behov, genomföra processkartläggningar och skapa beslutsunderlag till interna stakeholders
• Upprätta intern projektplanering och resurssäkra utförandet inom projektets ramar
• Samordna och säkerställa implementering
• Utvärdera och analysera effekter av förändrad process/arbetssätt
• Delta i controllerfunktionen löpande utvecklingsarbete
Rollen kräver ett stort engagemang och intresse för hur den operativa verksamheten fungerar. Du är placerad på vårt nyrenoverade huvudkontor i Hisings Backa men förväntas att aktivt vara ute på våra olika enheter, för att kunna utveckla våra processer på ett framgångsrikt sätt. Resor är därmed ett naturligt inslag i tjänsten. Du tillhör controllerteamet om 2 personer och rapporterar till Business Control Manager.
Kvalifikationer
• 3-5 års erfarenhet av intern projektledning med ekonomisk inriktning
• God ekonomisk förståelse
• Bred systemkunskap och erfarenhet av att arbeta med flöden mellan olika system
För att lyckas i denna samordnande roll, ser vi att du är social och relationsskapande. Du är analytisk med god förmåga att se samband, och du har lätt för att arbeta med flera system och olika typer av data. Rollen kräver lyhördhet men även att du kan fatta beslut och stå upp för dem internt. Du är pedagogisk och har förmågan att anpassa kommunikationen beroende på målgrupp. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar REMONDIS med oss på OnePartnerGroup. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag.
Har du frågor eller behöver komma i kontakt med rekryteringsansvarig görs detta på mail Niclas.arheden@onepartnergroup.se eller telefon 0734255237.